ÖREBRONX

Örebro har levererat sol hela veckan, väldigt fint. En kan verkligen uppskatta hur vacker den här staden är då en inte bor här längre - så mycket fin arkitektur, mysiga butiker och restauranger.
 
Jugendpalatset - drömbostaden 2.0! Tänk att vi var på visning där en gång för några år sedan. Planlösningen var dock för märkligt planerad så det blev inget. Husets charm överträffade inte resten alltså. Synd!
 
Påsk har det ju hunnit bli med. Jag har funderat och det kan vara så att jag tycker just påsken är bästa tiden på året. Då vet en att våren, men kanske främst sommaren, ligger framför en. Vår bästa tid är nu osv!
 
Mina vans kan vara mitt bästa köp från förra året. Knappt 300 riksdaler på Black Friday-rean, spontanköp då mina svarta Old Skool har sett sina glansdagar. Ville inte ha beiga egentligen, men trivs så bra i dem! Funkar till allt också!
 
Open Art-konst som blev kvar!
 
Häromdagen tog jag en sväng inne på min älskade konsthall också. Jag har inte varit där sedan i somras och då jag klev in genom dörrarna möttes jag av ett så välbekant lugn som bara denna plats, plus möjligtvis stadsbiblioteket i Örebro, kan ge. Jag saknar sådana platser nere i Skåne, där jag skulle behöva dem som mest kanske.
 
Selfieljuset därinne är för övrigt alltid toppklass haha.
 
En del av konsten som ställdes ut för tillfället var gjord i 3D-printer. Så himla häftigt att tekniken tagit oss så långt att vi kan skapa sånt här.
 
Vackert golv är det därinne också. Marmor i överflöd, högt som tusan i tak och enorma fönster. Drömmigare lägenhet hade en ju inte kunnat tänka sig.
 
Jag har även hunnit med ett besök inne på CE. Jag strosade bara runt och mådde bra. Tänk vilken lyx jag hade som kunde gå hit prick när jag ville förr, åh.
 
Inne på CE var det vår med massa lökväxter och annat fint.
 
Inne i den butikslokalen skulle jag också kunna tänka mig att leva. Jag gillar byggnaden, växthuset. Och ljuset. Det här med ljus är bra viktigt. För bra ljus gör dock att en ser minsta lilla dammkorn på hyllorna där hemma eller så ser en på tok för bra i badrumsspegeln och så vill en kanske inte heller ha det. Lagom är ändå bäst. Lite som Örebro - lagom stort. Och mysigt. Och vackert. Att komma tillbaks hit i sommar gör mig ingenting faktiskt.
 
vardag | |
Upp