RENSARENSARENSA

Heej! Jag är så trött i huvudet nu att det känns som det är fyllt av bomull eller nått. Mamma flyttar ju om cirkus en månad vilket inneburit att en storrensning av hemmet behövts dessförinnan. I 9 år har vi (okej, inte jag nu sista året) bott här och en lyckas samla på sig så mycket gammalt och onödigt på så lång tid, främst i förrådet där allt bara hamnat på hög. Vi har dragit på det så länge och nu var väl lite sista chansen innan flytten, jag åker liksom tillbaka till Bjärnum imorgon. Så idag tog vi tag i det - vi rensade förrådet. Puh.
 
4-5 timmar tog det. Lite konstigt att slänga vissa grejer som gamla saker en gjorde då en var pytteliten men tur att varken jag eller mamma är särskilt sentimentala, annars skulle det tagit massa mer tid och energi. Det gjorde det så det räckte ändå. Istället är det otroligt skönt att känna att en blir av med allt mer och mer saker. Som att lätta på packningen i en tung ryggsäck en alltid går och bär på. Till höger på bilden är allt som ska till tippen, men de hade stängt idag pga långfredag. Det till vänster ska skänkas bort, men inte heller det gick att lämna bort idag. Med på bilden är inte de säkert 10 påsar och kassar med kläder vi skänkt bort heller. Förrådet i sig är nu nästan tomt sånär som på de få saker mamma faktiskt ska ha med sig till nya lägenheten. Så himla skönt för henne! Nya lägenheten är så fin också! Helt nyproducerad (och alltså inte helt färdig i skrivande stund) och jättebra belägen mitt i centrala Örebro. För egen del ligger den bara 200 meter från sjukhuset med, såså bra. Jag ska jobba på kosten på sjukhuset även i sommar och att bara ha 3 minuter till jobbet då blir fantastiskt. Nu ska vi åka och handla något gott att äta, sen ska jag bada. Inatt sover jag sista natten här på Idrottsvägen. Nya kapitel.
 
vardag | |
Upp