BALEN 2k18

Så kom alla till balen, så himla himla fina hela bunten. Det är något lite smått magiskt över sådana här tillfällen, när alla är så fina. Det liksom glittrar och alla var glada!
 
Bal vid Tre Hammare känns något surrealistiskt men där stod vi trots allt! Och det var riktigt fint allting!
 
Bästa fixarna!
 
Det fanns till och med en röd matta - inte ens på min riktiga studentbal hade vi det! 
 
Alexandra! <3
 
Kajsa och Charlie gick ihop och han hade alltså sytt en fluga enbart för att matcha hennes klänning. Hur fint är inte det? Lovisa gick med Felix och herrarna gav rosor till sina dejter och hade skrivit en dikt och allt. Gulle. Min tänkta baldejt Oskar var hemma i Värmland för att teaterapa sig med uppsättningen han ska vara med i nu i höst i Säffle. Lite tråkigt, hade varit fint att ha honom där!
 
Moí! I min finaste balklänning som jag dock irritearde mig på hela kvällen då jag varken tejpat upp den eller ville ha axelband och hr en inte bröst då har klänning en tendens att åka ned. Drog upp den stup i kvarten.
 
Åh vad jag kommer sakna alla fina.
 
Love kändes (finally) inte uppklädd till tusen om en kollade på oss alla. Han brukar alltid komma i kostym när vi andra har jeans - men nu smälta han till och med in!
 
Bästa ni <3
 
Ella i sin prinsessklänning!
 
Skam Sverige lol.
 
Och hela gänget i en och samma bild.Nästan alla iaf, alla kunde inte komma och några är inte med på bilden ändå, men vad gör det? Fina folkisklassen!
 
Sen gick vi in för att få förrätten serverad. Jag, Lovisa och Kajsa stod för konfrencierande mellan rätterna, styrde i lekar vid borden och presenterade "klassens-nomineringar".
 
Förrätt: friterad brie med sparris och ringlad honung över alltsammans. Den var bäst helt ärligt, men så är jag ju en sucker för friterad ost också.
 
Bordsparet mitt emot!
 
Varmrätten bestod av quornfilé med svampsås, potatisgratäng och lite grönt. Hela menyn var vegetarisk för kvällen.
 
Och till efterrätt en någon rinning pannacotta toppad med varm hallonkräm/sylt/någonting!
 
Ute på altanen var det jättefint ljus under kvällen!
 
Vackra Klara. <3
 
Och Johanna!
 
Och en glad jag i min krans som börjat sloka!
 
Dundertrion! Tänk, klassisar i 3 år till - det är bra! 
 
Efter maten bytte jag om till byxor och sneakers för att kunna dansa. Mitt första val alltid egentligen. Skönt att få av sig klänning, hur fin den än är. Det blev dock inte mycket dans, alla var så trötta så vi var därifrån redan vid 00. Jag och Kajsa följde med hem till Lovisa för sleepover, mys! Det var det hele från balen, xoxo!
 
vardag | |
Upp