BJÄRNUM BAL 2018: FÖRBEREDELSER

I lördags var det dags för bal här i Bjärnum, och Lovisa jag och Kajsa, aka. balkomitén som ordnat det hela, träffades hos Lovisa redan på morgonen för brunch! Hon hade fixat pannkakor med massa gott på och smoothie! Vi planerade lite, ordnade med nomineringar till "klassens" som våra klassisar kunnat rösta på under veckan och dylikt i några timmar.
 
Däefter åkte vi ut för att plocka blommor till borden, såg en stor snok och skrek till, och skyndade tillbaka till Lovisa igen.
 
Vi fixade oss, och jag band, liksom förra året, en krans av blommor jag plockat! Tänk vad fint det är med blommor i håret! Varmt som attan var det dock att sitta och binda den på balkongen, och då jag gjort halva tog blommorna slut och jag var tvungen att gå ut och plocka nya. Men sen blev den ju jättefin med så det var värt det, alla dagar i veckan.
 
Lockat  hår och allt. det börjar bli långt nu, håret. Det lutar åt att jag sparar ut det. Vill testa nått nytt antar jag!
 
Och såhär fin var Kajsa i håret, åh!
 
Stor krans haha. Såg ut som jag skulle på midsommarfirande, men vad gör det?
 
När vi var klara cyklade vi till Bjärnums enda restaurang Tre Hammare där balen skulle hållas. De hade redan fixat massor med dukning men vi bättrade på med lite extra blommor och annat!
 
Sen gick vi, döhungriga, till Ica för att nödhandla mat och sen väntade vi på att resten av klassen skulle dyka upp, finklädda och redo för balen.
 
Strax innan 18 bytte vi om, alla i tre i klänningar i blåa nyanser, matchande konfrencierer för balen osv., och sen kom resten, men det tar vi i ett annat inlägg. Kram!

vardag | |
Upp