MOT ÖREBRO

Hej! Helgdagar får bli bloggdagar för det är då jag har tid, plus har saker att blogga om. Vardagarna består mest av skola och dans och trötta timmar, och det känns sådär kul att blogga om på repeat liksom. Den här vardagsveckan har varit mycket upp och ned. Jättemassa dåliga stunder då jag mått skit. Jag var hos ungdomsmottagningen på det där första mottagningsmötet för att nu ha placerats i en kö som beräknas ta 2 månader, så kortare än de trott innan. Ett steg på vägen iallafall! Mötet i sig var väldigt bra och väldigt jobbigt. Jag togs på allvar - på större allvar än vad jag själv tar det som hänt till och med. Det var en konstig grej att mötas av, för den respekten är sällan jag ser att andra har för varandras historier. Kuratorn Erika var helt enkelt toppen. Helt fantastisk. Sedan var det väldigt jobbigt att prata om det vi pratade om, och ta upp många saker på nytt och på sätt och vis behöva återuppleva dem. Ush och fy, mådde kasst efteråt, samtidigt som jag var stolt över mig själv. Att jag faktiskt gjorde detta och berättade allt, 100% ärligt och öppet. Hur fel och konstigt det än kändes att säga vissa saker till en total främling så visste jag ju att det behövdes. Det kanske är just det som är så bra också. Att hon är en total främling, att vi inte har en relation till varandra sedan innan. Det är på många sätt enklare att prata utan att lägga in värderingar i saker då. 
 
Veckan har även varit fin. Oskar kom hit en kväll med tåget efter att vi inte setts på en månad tror jag, det blir ju så då han jobbarjobbarjobbar på Säffleoperan inför premiären som var förra helgen och jag pluggar. Är dock massvis med stolt över allt han gör, även om jag inte sett det på scen än haha. Han, jag och Love gick ut och åt på ett nyöppnat ställe i Göteborg som hette Walk in the Park som var inrett som just en park med träd, bänkar och ljusslingor. De serverade nästan enbart en luftigare slags pizza som hette något märkligt vi inte kunde uttala i olika varianter men som var meget gott, och till det olika naturviner, trendigt värre. Efter mat och vin i några timmar gick vi till Unity Jazz för att hinna lyssna på lite live-jam och dricka mer vin, vardagskväll med tidig morgon efter och allt. Det gjorde dock inte så mycket fast jag var väldigt trött, men jag fick sova bredvid Oskar sen och kunde därmed sova mycket lugnare än vanligt. Det var fint. Trivs i det. Hade saknat det. 
 
Men med mycket dippar denna vecka, och så även på fredag morgon då jag vaknade, bestämdes rätt spontant att jag skulle åka hem till Örebro över helgen, så jag packade väskan lite extra full där på morgonen och åkte stressad direkt till centralen efter skolan för att ta tåget mot mamma och Felicia och kattgos och Winston och lite mer lugn. Några timmar senare kom jag fram igårkväll och det var ett bra val att åka hit. Här kan jag släppa allt lite, konstigt nog, för här borde allt vara som närmast. Men så känns det inte. Idag väntar inrednings-spaning med mamma till hennes lägenhet, sen träffa Alice en stund i hennes nya lägenhet (!) för att sedan äta ute med mamma ikväll. Hur mysig låter inte den dagen? Precis lagom just nu. Behöver detta. Ha en fin dag ni med, kram!
 
vardag | |
Upp