I BRA BÄTTRE BÄST SÄLLSKAP

Hej! Jag ville kika in och berätta att jag hade en mktmkt fin helg. Efter 2 veckor av nya intryck, nya lektioner som började, och ett konstant varande på skolan var jag ledig. På frdagskvällen firade vi Aexandra som fyllde i veckan, och på lördagen tog jag sovmorgon och gick sedan på stan typ hela dagen i min egen takt. Det behövs det med. Shoppade danskläder i mängder, välbehövligt har jag insett. Bland annat en balettdräkt med polokrage i spets och knappar längs med ryggraden där bak, så himelans fin.
 
I lördags kväll kom Oskar till Göteborg, som jag saknat. Jag mötte upp honom vid centralen och sen åkte vi till Haga för att äta på bion (där prick allt på menyn är vegetariskt och säsongsbaserat osv.!) och ha det allmänt mys. Det var det också. 
 
Ser jätteegocentrisk ut nu som skriver ett inlägg om min helg med Oskar men väljer att ha en bild på mig själv ändå lols, men jag tog inga bilder alls i princip. Så tråk, men samtidigt är det oftast när jag tagit få bilder som jag mått som bäst med på något sätt. Här är jag iaf, fin ändå. Fotocred till Oskar, uppenbarligen. <3
 
I söndags tog vi faktiskt tåget till Malmö som jag gillar så, gick på stan, åt, fikade och vid 16 intog vi våra platser på Malmö Opera för att se uppsättningen av West Side Story - så kul! Blandade känslor kring den dock. Helt stört bra dansare och orkestern är fantastisk, liksom många i casten. Översättningen, gjord av Timbuktu (!), klaffade dock inte riktigt med regin och det blev lite smålöjligt emellanåt. Himla bra och fin föreställning dock, och ett viktigt tema att ta upp, alltid visserligen, men kanske framför allt nu. Utan att ha ätit någon falafel (?) åkte vi sedan tillbaka till Gbg, skyndade till Max pga vrålhungriga när vi kom fram, och sen åkte vi hit, till mitt hem och rum för att sova. Det var en väldigt väldigt fin helg som var väldigt välbehövlig och jag tycker så mycket om honom, saknar redan. 
 
Nu är det dock ny vecka. Måndag tisdag har varit jobbiga dagar ångestmässigt, främst morgon och kväll. Det är svårt det här, med att bo hos någon som jag knappt inte känner och må som jag gör många dagar. Bra grejer är dock min underbara klass, dans som gör en trött, Oskar, mamma och godis. Och någon dag i veckan ska jag ta tag i att söka hjälp med att hantera allt men det där är bara ett virrvarr av information på olika sidor på nätet just nu och jag vet inte alls var en ska börja. Vårdcentral? Det löser sig. Så glad att jag ändå orkar och vill ta tag i det ändå. Nu är jag meget trött och måste sova, drama och dans hela dagen lång imorgon, plus kvällsrep på Scandinavium på det efter skolan. Puh. Godnatt. <3
 
vardag | |
Upp