14 TIMMAR SENARE

Puh vilken resdag men wow vad det var värt det. Jag är kär i det här stället. Men innan vi kommer dit - vi åkte alltså hemifrån mig i Götet vid 05 igår morse. Allt gick smidigt och flyget lyfte strax efter 8, och vi landade på Santorini 3 1/2 timme senare, vid 12:30 grekisk tid.

Därifrån tog busstransfern oss till hamnen cirkus 20 minuter bort. Charter r lite för smidigt nästan, en behöver inte tänka det minsta själv. Lyxigt.

Som alltid här i Grekland var det bergigt och smala, snirkliga vägar men vi kom dit ned till slut.

Båten var sen i en timme som blev till nästan två, så vi satte oss på en restaurang för lunch där väntetiden var enorm och humöret började tryta pga hungriga, men det löste sig. Bröd och tzatsiki är ju aldrig fel, speciellt inte i Grekland.

Knäppte även en fin selfie.

Båten kom till slut och upplevelsen var nästan som vid Saltholmen därhemma, bara sådär 10 grader varmare och lite annat landskap omkring sig.

Vi hamnade på övre däck i solen och båtturen tog sedan 3,5 timme den med. et gjorde dock inget med en bra bok i handen.

Längs vägen stannade vi på Ios och Paros, den senare ser ni på bilden. Det är så vackert här!

Men! Efter massa timmar såg vi äntligen Naxos, och jag blev så lycklig. Det är såsåså vackert här. Jag är mållös. Kan inte beskriva det.

Glada över att vara framme satte vi oss på nästa transferbuss till hotellet och kom fram när det var mörkt ute, vid nio någon gång. Mörkret faller här lika snabbt som en drar ned en rullgardin ju. Men vad fint hotellet är sen då. Får visa i ett annat inlägg. Supermysigt. Jättenära stranden med, och längs med den finns det galet många mysiga restauranger.

Efter att vi packat upp lite hittade vi just precis en sådan, på stranden, under massa ljusslingor och det kändes som en grekisk idyll, som om vi var med i Mamma Mia.

Vi åt grekisk traditionell mat, saganaki såklart, och rödvin för 4 euro per halvliter. Personalen var så himla gullig, de bjöd på efterrätt och vi blev proppmätta. Sen somnade vi på hotellrummet helt genomslut båda två. Fortsättning följer...