EN SISTA KVÄLL I NAXOS STAD

Igår var sista kvällen i Naxos stad och sista kvällen på ön öht. Denna plats är och har varit magisk denna vecka. Och det har varit så fint att få spendera så mycket tid med mamma också. Det känns lite lyxigt för det gör vi så sällan numera. Vi åkte iallafall in till stan sista kvällen för att strosa runt en sista gång, och gå upp till den kända porten vid solnedgången.
 
Jag hittade en kattkompis i en gränd och döpte den till Pär. Åh vad hjärtat klappar för de stackars katterna här.
 
Vid solnedgången gick vi som sagt upp på höjden som ligger på en liten ö precis utanför hamnen, och därifrån kan en se hela staden. Det är så otroligt vackerft här, och jag förstår varför alla vi pratade med sa att det var som vackrast då solen går ned.
 
Och så sevärdheten - ruinerna av Apollos tempel. Det var så mycket folk däruppe som myllrade runt som myror. Fantastiskt fint dock.
 
Jag hade på mig min nya byxdress i siden som jag köpte på ön några dagar tidigare. Det skönaste plagg jag äger just nu, lätt.
 
Efter turistandet gick vi runt i ytterligare lite butiker och sedan letade vi upp en restaurang. Valet landade på en som hette Flamingo som hade takterass som överblickade hamnen. Vi åt moussaka (det fanns till och med en vegetarisk!), tzatsiki och drack lokalt vin och det kunde nog inte bli mer grekiskt just då. Det var ett fint avslut på en underbar vecka!
 
resor | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Men lilla kissemissarna <3

Upp