HEMMA IGEN

Hej fina! Nu är vi hemma, jag och mamma. Vilken fin vecka vi har haft och oj vad jag gillade Naxos. Dit lär jag åka igen. Och igen och igen helst. Det var så otroligt vackert att bilderna ni sett här omöjligt kan göra platserna rättvisa. Men det är väl också det fina med att uppleva saker, att de stannar i minnet.
 
Vi landade igår kväll och mamma sov här i min lilla lägga innan hon åkte tillbaka till Örebro. På något konstigt vis kändes det som då hon åkte tillbaka efter jag flyttat till Bjärnum. Sådär tomt. Jag sitter i en egen lägenhet och imorgon börjar skolan, precis som då. Och jag mår faktiskt ganska bra i allmänhet, som då. Men så mycket har hänt sedan dess. Jag är i Göteborg nu, en stad som känns som hemma allt mer. Lägenheten är inte något nytt, den är min för att jag gjort den till det. Och i skolan väntar inte massa nya ansikten, nej, jag får komma tillbaka till bästa klassen på bästa skolan och göra det jag tycker är roligast! Och som jag saknat människorna där. Jag är så glad för dem. Tvåan alltså. Och jag börjar med så mycket bättre förutsättningar mentalt i år. Lite som när jag började Bjärnum kanske. Lite som då, men mycket starkare nu. 
 
vardag | |
Upp