MOT SÄFFLE

I skrivande stund sitter jag på tåget påväg mot Säffle och Oskar. Jag var faktiskt där förra veckan med och det togs massa fin bilder då när vi var ute på äventyr med Oskars bästis Filip så jag tänkte lägga ut dem här!
                      
För det första har Oskar skaffat bil som vi åkte runt i.      
 
Dag ett åkte vi till ett klippbad och hoppade. Efter ett tag vågade till och med jag, även om det kändes jättehögt upp och vattnet var svart och en inte såg botten. Obehagligt dock haha, men skönt i vattnet.   
 
Efteråt åkte vi tillbaka till Säffle, åt middag ute, och sen åkte vi till Filips stuga för att kvällsbada. Bästa badet, alltid. 
 
Dagen efter åkte vi ut på äventyr nummer två, denna gång med Oskars mamma också, och hittade till detta kalkbrott. Hur vackert var det inte? Vi fattade ingenting, det såg inte ut att vara i Sverige. Vattnet var kristallklart, en såg hela vägen ned till botten, och den var superdjup. Här vågade till och med jag hoppa flera meter och tycka det var kul lol. I vattnet fanns även några stora orangea kojfiskar som någon antagligen slängt i. De verkade trivas där.
 
Baddagar i Värmland med andra ord. Vi tar nog ett kvällsdopp ikväll med. 
 
vardag | |
#1 - - Evelina:

Det ser ju fantastiskt ut! Kan du tipsa om var man hittar dessa gömda pärlor? /Nyinflyttad Säfflebo

#2 - - Evelina:

Hej! Kan du dela med dig av var kalkbrottet ligger? ☺️

Svar: Åh hej! Jag minns tyvärr inte alls vad det hette eller var det låg, bara att det var en bit att köra från Säffle... Jag bor ju inte i Säffle själv så jag hittar inte jättebra i trakterna däromkring😅❤️
Hej,

Upp