NAXOS STAD

Igår kväll åkte vi buss in till Naxos stad, en färd som tog ungefär 20-30 minuter. Och jag är så kär i den här ön. Allt är verkligen bra här.                                                                                                                                                                                                
Vi slog oss ned på första bästa fik för att dricka någonting - dumma som vi är hade vi knappt gjort det på hela dagen i 30 graders värme. Suck.
 
Citronlemonad innebar tydligen enbart pressad citron. Surt som satan haha.
 
Sen gick vi runt i någon timme eller två bland alla små gränder. Vita hus och blå dörrar. Mysiga små butiker och ännu mysigare restauranger var en än såg. Upp och ned. Kullersten. Lite shopping. Förstår ni att jag förälskar mig mer och mer eller?
 
Och alla dessa katter, som hjärtat brister för dem. Utan namn eller någon som tar hand om dem. De bara går omkring. Jag vill helst adoptera var enda en. 
 
Vid åttatiden går solen ned och vi gick ned till vattnet för att se det. 
 
Vackra vackra stad.
 
Därefter var vi bra hungriga och hittade en liten resaurang i en gränd där jag åt pasta och mamma åt moussaka och allt bara var allmänt mysigt. Det är så härliga ljumna kvällar här, och maten är fantastisk. Lever som på rosa moln, och det är lite väl idylliskt, men så får det vara ibland.           
 
resor | |
#1 - - Hemma Hos Felicia:

wow, det här ser helt magiskt ut! Superfina bilder!

Upp