ÄNTLIGEN SKOLLOV OCH LUGN

Jag är hemma i Örebro och är äntligen lite lugn. Jag lagar middag till mamma och mig och känner knappt någon stress. Rotfruktsgryta med aioli. Ingen ångest. Det är längesedan. Och det är längesedan  jag varit så tacksam för ett skollov, trots att jag nyss hade långledigt och var utomlands. Men av någon anledning orkar jag inte skolan nu. Jag vill inte. Då är det skönt att få komma hem. Vi har gått på stan, hundgosat, shoppat inredning, ätit mysmiddag på Fratelli, kattgosat, varit ute vid Tant Grön och bara gjort sånt där som vi är allra bäst på den här helgen. Och imorgon ska jag träffa en mkt saknad Alice för att sedan åka till Oskar på tisdag. Då är livet ganska fint ändå!
 
Gosen på promenad i kamp med att försöka få med sig den största pinnen i parken hem.
 
Just nu är jag mest taggad på att flytta - få ha en egen dörr att stänga. Jag planerar inredning och ser en kalkad vägg framför mig, kroklister som jag tycker är så himla fint just nu, en tavelvägg och ett lugn. Det må vara litet med det ska bli mitt lilla hem. Och en mysig balkong, icke att glömma! Det blir bra. Jag behöver grejer att se fram emot tror jag, och sånt som gör mig lugn, det är prio nummer 1 enligt kuratorn. Så jag försöker läsa, måla, kolla massa serier, laga mat, drömma lite och inte alltid kunna allt till 100 procent. Det tror hon kommer hjälpa mycket och då får jag också tro på det. "Chilla lite Emilia" säger hon varje möte. Så jag försöker med det. 
 
vardag | |
Upp