ÅRETS FÖRSTA DAG

Igår, den 1a januari, vaknade jag upp lite halvförkyld. Idag är jag genomförkyld men det gör faktiskt inte så mycket. Under årets första solnedgång igår tog jag en promenad längs med stranden och det var så otroligt vackert att jag tappade tiden och kom tillbaks till hotellet först 1,5 timme senare. Så obegripligt är det när solen lämnar dagen att jag blir mållös. 

Ljuset var så fint och vattnet alldeles turkost och nästan guldskimrande. Till min irritation går det ju aldrig att fånga det där speciella på bild till 100%, men det kanske är en mening med det också, att stanna och se upp nu istället.

Något annat jag tycker är himla vackert är ju stenar och snäckor och sånt och till min lycka hittade jag koraller längs med stranden. Det är bra underbart här.

Någon välkomnade det nya året i sanden.

Det här är verkligen det vackraste jag vet, oavsett var en är. Lite bättre blir det dock alltid vid havet. Och ännu finare är det kanske här.

resor | |
Upp