BÄSTISHÄNG I ÖREBRO

Hej! I skrivande stund är jag faktiskt hemma i Örebro över helgen för att koppla av lite och umgås med mamma och bror min, plus Winston såklart. Det är så skönt att vara här, jag blir alldeles lugn. Jag tog tåget hit tidigt igår morse och sen kom mamma och hämtade upp mig. Under eftermiddagen träffade jag Alice, och vi gick på stan, åt lunch och hängde i hennes fina lägenhet en stund.                                                                                                                                                                                    
Open Art är ju igång i stan i sommar igen, och i år kan en bland annat se denna svamp som pryder kanske Örebros finaste ställe enligt mig - Stallbacken.                                                                                                                                                                                  
Vi åt lunch på Mocca Deli som öppnade efter jag flyttade härifrån och därför har jag inte varit där så mycket. Drömmig sallad dock, wow. Får inspiration av all mat jag äter ute nu pga jobbet. Så mysigt att träffa Alice med, som alltid! Jag och mamma gick faktiskt till samma restaurang senare på kvällen och åt pizza, himla god den med, toppad med chevré, päronmarmelad, ruccola och valnötter. En pizza i min smak! Och en Ben&Jerrys-milkshake på det. En bra matdag helt enkelt. 
 
vardag | |
Upp