SOMMARKVÄLLAR

Hej! Jobbet idag har varit superstressigt och supervarmt. Årets varmaste dag hittills. Jo tack haha. MEN vi slog säljrekord för säsongen, hejja oss! Det gör det nästan värt att springa runt i köket, helt genomsvettig, och försöka få ut 20 beställningar mat så fort som möjligt. Jag började dessutom dagen med ett besök på gymmet. Var ju varmt redan då och har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Det. Rann. Herregud. Fick bada i gymmets pool (som jag upptäckte nu i veckan...) efteråt, belöningar är viktiga. Juste, har nog inte ens nämnt det, men jag har börjat gymma! Say what? Regelbundet till och med. Vem hade kunnat tro det? Ingen som känner mig iaf, knappt jag själv. Men jag älskar det, så himla skön känsla att känna hur en blir starkare för varje gång. Och en får mer energi till jobbet sedan, även om det är lite kaos där sådana här fina sommardagar. Stängningen idag var dock himla mysig. Jag behövde inte stänga köket då Alex gjorde det så jag fick stå i kassan, småprata med kunder, plocka lite disk och bara vara. Det var skönt efter 4 timmar vid bongarna. Efter jobbet var det magisk solnedgång och jag tog ett dopp i havet innan färjan mot Saltholmen kom. Älskade hav och rosa himmel. Det har varit så fina kvällar hela veckan nu, fantastiskt. En kväll var stängningen så pass stressig att Jessan och Daniel som varit och ätit på ön hjälpte till (på eget initiativ såklart, med fika som betalning) men sedan kunde vi ta båten hem tillsammans, sitta upp på däck och bara ha det fint.                                                                                                                                                                                 
Min vackra vän! Och nu är det helg! Fy bubblan vad skönt efter denna jobbvecka. Vad som gör det ännu bättre är att jag och Jessan ska till Nääs Fabriker imorgon för spa, bara ha det bra, äta gott och sova över där tills på söndag. Hur mysigt och lyxigt låter inte det? Wow. Så taggad. Först ska jag dock sova, välbehövligt. Godnatt finisar.
 
vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Wow, så kul med rekord! :)

Svar: Ja, verkligen!
Hej,

Upp