SOMRIG HELG

Hej! Hoppas allt är bra med er! Det är det inte med mig, sedan sist blev jag meget fökyld och har nyst och haft mig stup i kvarten. Usch för att vara sjuk och speciellt på sommaren - men det stoppade mig icke! Jag har haft en så fin och ledig helg, tänkte dela den med er!                                                                                                                                                                             
Jag åt frukost på balkongen i lördags, redan över 20 grader trots att klockan bara var strax över nio!                                                                                                                                                                              
 Sen mötte jag upp Jessan och vi tog bussen till Fiskebäck för en dag vid havet. Sol, bad och glass. Så varmt att glassen bara rann ned för händerna efter en stund dock. Plus att det blåste så vi kände inte hur varmt det faktiskt var och hur mycket solen tog vilket resulterade i att jag brände mig rätt rejält (trots spf). Det var skönt i vattnet dock, härligt att bo så nära havet.                                                                                                                                                                             
Sen åkte vi och handlade och lagade sedan middag hemma hos Jessan. Elina kom också och vi hade en mysig middag på balkongen. Älskar att Beryll har balkonger.                                                                                                                                                                                                                       
 Efter middagen tog vi bussen in till stan för att gå på Haga Bion och se Bohemian Rhapsody. Hade alltså inte sett den innan, skäms.... Men det var en så mysig biograf, bara ätit middag där innan ju. Och filmen var så fruktansvärt bra, wow.                                                                                                                                                                                   
Efteråt satte vi oss på deras uteservering och skrattade konstant i en timme innan vi åkte hemåt och det var sent.                                                                                                                                                                                          
Så blev det söndag och jag hade bestämt mig för att ta tag i en sån där sommardröm jag haft i flera år men aldrig har gjort - åka och plocka jordgubbar på ett fält. Sagt och gjort, vid 9 tog jag bussen mot Hisingen och Bärby självplock med en hink i handen!                                                                                                                                                                                          
Jag hade ingen aning om hur sånt fungerade men det var mycket mer uppstyrt än jag trott. Jag fick en egen rad att plocka längs med, hur lång som helst och massa bär kvar. Vädret var inte toppen heller vilket bara var skönt med tanke på hur mycket jag brände mig dagen innan.                                                                                                                                                                               
Som jag tänkt att jag ska göra detta så länge, och det var så himla mysigt. Att bara gå runt där och äta mer jordgubbar än vad som hamnade i hinken till slut. Och råkade ta tag i en brännässla vid ett tillfälle också. Mindre kul.                                                                                                                                                                                                                                                                         
Jag vägde in mina 2 kilo jordgubbar, och gick sedan vidare för där vid Bärby fanns massa annat att plocka också.                                                                                                                                                                                        
Jag plockade mangold, bondbönor och majs och köpte hemgjord rabarbersaft i deras gårdsbutik innan jag tog bussen hemåt igen, nu med hinken full. Jag ville typ aldrig se en jordgubbe igen pga redan ätit så mycket. Höll bara i sig några timmar dock.                                                                                                                                                                                             
Väl hemma var jag såå trött så jag somande faktiskt i sängen i 3-4 timmar, inte alls likt mig. Jag är nog sjukare än vad jag vill erkänna... När jag vaknade rensade jag alla bönor på balkongen, sköljde allt jag plockat osv, och lagade sedan middag.                                                                                                                                                                                      
Kolla vilken pangmiddag - allt hade jag plockat själv också! Mangold, kokta lättsatade bondbönor, majs, jordgubbar, vårlök och en honungsvinegrette med persilja, toppat med honungsrostade nötter (de hade jag visserligen inte plockat menmen).                                                                                                                                                                                      
Sen hade jag världens myskväll i en renbäddad säng med hemmaspa, missen, Stranger Things (som jag började kolla om) och choklad+jordgubbar (jag måste ju äta upp dem nu ju, jag ville mest bara plocka dem och nu vet jag inte vad jag ska göra med alla haha). Tänk vilken fin helg. Idag när jag vaknade mådde jag mycket bättre, har fått sova ut ordentligt. Sitter och försöker få i mig en grön (vidrig) smoothie (som jag aldrig lär göra om igen) och ska sedan åka till jobbet. Wow vilken sommar detta är!                                                                                                                                                                                    
vardag | |
Upp