EN FÖRSTA JOBBVECKA

Nu har jag jobbat min första sommarvecka ute på Vrångö och åh vad underbart det är. En sån skillnad mot tidigare år på sjukhuset. Tänk bara att få njuta av detta varje morgon påväg dit(!!):                                                                                                                                                             
Båten tar cirkus 30 minuter, har jag "otur" hamnar jag på båten som tar en timme, men jag sitter och läser och lyssnar på musik så vad gör det? Jag kommer jobba lite ojämna veckor hela sommaren, med varierande tider, och det känns jättebra. Jag är som sagt i köket, lagar mat, preppar en massa, lägger bongar (känner mig som ett proffs), städar, bakar, diskar, men jag får även hoppa in i kassan om det behövs osv. Jag har en massa frihet att göra det jag vill om tiden finns, som att slänga ihop en tårta eller så - hur kul? Den här veckan har jag redan fått testa på stägning av köket själv alla jobbdagar och det har gått jättebra, och jag har fått testa på hur stressigt det kan bli på fiket också. Herre jesus, stressens mamma på nationaldagen då solen sken och alla var lediga. Jag hade rast 10 minuter på hela dagen och höll sedan på att missa båten hem. Men det var superkul, gillar att jobba under lite stress ändå. Iaf då det inte direkt kopplas till prestation av det slaget jag är van vid. Fiket blir väldigt väderstyrt så om det regnar har vi inte mycket annat att göra än att själva fika, och är det sol får vi inte en rast på hela dagen. Kontraster!                                                                                                                                                                                                                                                                                    Det bästa med stället är dock kollegorna. Wow, Jenny och Madelene som har fiket är så gulliga och snälla, och alla andra med för den delen. Vi jobbar verkligen som ett team, pushar varandra och det är så himla skönt och kul att känna det!                                                                                                                                                                                                                                        
Något annat fantastiskt (allt är såndär glädje skuttande på rosa moln med det här stället som ni märker) är ju att det är så nära havet, och att miljön är så vacker. I tisdags, min första jobbdag, trotsade jag det halvkalla vädret och bestämde mig för att ta årets första dopp innan färjan gick. Svinkallt i vattnet men det gick! Simmade till och med några tag.                                                                                                                                                                                                    
Vilken fin sommar detta kommer bli, det känner jag på mig.                                                                                                                                                                               
vardag | |
Upp