LÄGGAN

Nu när vi tagit oss igenom flytten här på bloggen tänkte jag visa lägenheten jag nu bor i! Tänk att jag efter nästan ett år i Gbg äntligen har en egen lägenhet! Som jag får bo i under resten av min studieperiod om jag vill! Det är ändå helt ok. Mer än helt ok. Och även om jag hade förutfattade meningar om Beryllgatans studentbostäder måste jag säga att jag trivs himla bra här, mycket tack vare den nya fastighetsskötaren Ove (som är bäst och som lyckats styra upp det lite mer här). Det är nära till kompisar, Lovisa bor liksom i samma hus, Jessan mitt över. Och jag får ha min älskade katt här för Ove även om hon egentligen inte är tillåten. Och jag fick måla om. Och lägenheten har lyckats bli så mysig med massa smarta lösningar för att spara plats. Tänk att jag med alla mina grejer klarar av att bo i en etta på 22 kvm - det går faktiskt jättebra! Det är skönt att inte ha så mycket saker omkring sig ändå. Och ja, jag vet, enligt många har jag nog i nuläget fortfarande det, men tro mig, det har varit värre. Nästan allt jag äger finns dessutom i lägenheten, med undantag för soffan då, och matbord+stolar och lite kartonger som mamma har tagit med till Öret. Men alla mina grejer i övrigt är här, inte i ett vindsförråd för att de inte får plats i mitt rum, och det är så. himla. skönt. Det är inte särskilt lyhört, jag kan tvätta typ när jag vill, alltid lediga tider i tvättstugan. Jag kan låsa min dörr, jag behöver inte ta hänsyn till att någon annan jag inte känner så bra bor i lägenheten, jag kan liksom göra chokladbollar i köket mitt i natten om jag vill det utan att störa någon. DET är en fantastisk känsla. Jag har verkligen känt mig instängd innan och inte alls mått bra av det så jag är som nykär i min lägenhet nu haha. Allt är bara fördelar än så länge. Hoppas aldrig smekmånadsperioden tar slut.                                                                                                                                                                              
 Här har vi då min 22 kvadratmeter, utnyttjade ganska väl ändå. Det här möts en av då en kommer in - min älskade lastpallssäng får hänga kvar ett tag till alltså. Men det är ju så mysigt.                                                                                                                                                             
Spegel, skrivbord, sånt där en behöver. Och här är alltså (första) väggen jag målade grå, och bokhyllan ni ser nedan målade jag i samma färg för att det skulle se mer enhetligt ut.                                                                                                                                                                        
Jag fick upp min elefant på väggen trots allt, och den har fått ett nytillskott i familjen Love Warrior då jag köpte denna ljusstake föreställande Mahatma Gandhi som jag suktat efter ett bra tag. Den bbrinner så fint i fönstret på kvällarna när jag dricker te och kollar nån serie eller Youtube.                                                                                                                                                                                    
Runt hörnet hittar en köket, väldigt litet och enkelt men fräscht. Ingen ugn dock, och ett pyttelitet frysfack, men hittills har det inte varit några problem. Lite tetris att få in alla bär i frysen ibland bara. Jag hittade en frukt-och grönsakskorg på Granit som jag kunde hänga i fönstret för att spara plats, och annars tycker jag allt rymms i köket, det är gott om skåp och utrymmen där.                                                                                                                                                                                                                
Jag lyckades till och med få in min klädställning i hemmet, och den fungerar även lite som en rumsavdelare mellan sängen och köket. Plus att jag får ha mina favoritplagg på display, det tycker jag är fint. På väggen bredvid den hänger även mina två ihopfällbara matstolar och tar absolut ingen plats alls, supersmart. 
 
Här är då andra väggen som mer spontant målades grå och jag är så nöjd. Bordet köpte jag och mamma på Ikea och det tar bokstavligt talat ingen plats alls och är det mest praktiska i hela lägenheten. Bordet kan bli superstort då det är ett klaffbord från två håll, men nedfällbart fungerar det mer som en liten bänk, plus att det är lådförvaring på sidorna som inte syns i bild. Ovanför bordet har jag skruvat upp kroklister jag köpte på Designtorget och som tursat nog fanns i exakt rätt mått utan att jag behövde såga det minsta. Kroklisten går nämligen runt hörnet av väggen en liten bit och binder ihop hemmet fint tyckte jag. Över listen har jag äntligen fått upp min stora Ben Howard-affish från konserten jag och Johanna var på förra året, plus tavlan från Fotografiska.                                                                                                                                                                           
Här har vi hallen och alla de garderober som jag på något vis ändå lyckats få in alla mina kläder i. Samt allt städmaterial, dammsugare, sängkläder, handdukar etc. Det är förvånande även från min sida. Ovanför garderoberna skaffade jag och mamma förvaringslådor för att utnyttja tomrummet som var där på ett lite stilrenare sätt än att bara kasta upp alla grejor där.
 
 Och mitt badrum, även det ljust och fräscht, och lite onödigt stort, men det gör inte så mycket alls, spenderar ju rätt mycket tid där med all min hudvård.                                                                                                                                                                              
Och jag fick även in mitt badrumsskåp utan att det känns alltför trångt, så glad åt det!                                                                                                                                                                            Det var hela mitt krypin här i Göteborg. Som ni ser gillar jag ljusa, neutrala, jordnära toner, tycker det blir mest harmoniskt och lugnt så. Jag gillar även värmeljus i överflöd, textilier, grått lite extra av alla de där jordnära tonerna, och växter som jag nu kommer ihåg att vattna jättebra. Åh som jag trivs här!
 
mitt krypin+inredning | |
Upp