LEDIG DAG

Hej finisar! Idag har jag varit ledig för första gången på vad som känns som evigheter, även om jag bara jobbat 4 dagar i rad nu. Men solen skiner utan uppehåll här i Götet och därmed är fiket fullsmockat och jag har massor att göra så arbetsdagen känns långa. Mitt jobb känns allt mer som ett andra hem dock, och jag trivs så himla bra att det inte gör något alls. Att jobba under stress är snarare roligt och utmanande just nu, för även om det är stressigt blir inte jag stressad, om ni fattar? Blabla vi fattar, idag var jag ledig som sagt och jag har haft en sån dundermysig dag alldeles för mig själv och den ska delas här tänkte jag. Nästan ett perfekt dygn faktiskt, wow.                                                                                                                                                                                           
Jag tog välbehövlig sovmorgon till 9:30, sen åt jag frukost med denna fotogeniska donna.                                                                                                                                                                      
Och sen tog jag bussen mot stan för denna vecka var det löning och jag har inte gått i butiker på vad som känns som evigheter. Det är lite som terapi för mig måste ändå erkännas, att bara strosa runt på stan laddar upp energin. Bra dag för shopping med, inte sådär kvavt varmt som det varit tidigare i veckan, utan alldeles svenskt och lagom.                                                                                                                                                                                
Hur fint är det inte inne på nyöppnade & Other Stories? Så himla vacker lokal, drömbutik.                                                                                                                                                                    
Jag spanade både inredning, kläder och hudvård, allt det jag tycker är roligast. En kan ju alltid drömma inne på Artilleriet iaf...                                                                                                                                                                                                                                                           
Efter massa timmar av springandes ut och in i butiker (och en hel del shopping) slog jag mig ned med en sen lunchpizza på Da Mateo och läste i solen. Ni hör ju vad härligt.                                                                                                                                                                                Och lite såhär såg jag ut idag när jag matchade deras toa till max.                                                                                                                                                                                   
Jag har länge velat klippa till en ordentlig frisyr så jag fick ett halvspontant infall där efter lunchen att faktiskt ta tag i det under min pågående self-care-day, så det gjorde jag också! Bild kommer nedan!                                                                                                                                                                                                                                                   
Efter klippningen hade jag ingen lust att åka hem än så jag satte mig på en uteservering jag spanat in sedan jag flyttade hit som ser så mysig ut, och som tydligen heter Tyska Bron. Jag satte mig där i vilket fall, med en kopp te och min bok, återigen. Gillar sällan deckare annars men Karin Slaughter är min nyfunna författarkärlek, gu så spännande allt är! Rekommenderar!                                                                                                                                                                                               
Det känns så bra att bo här i sommar. Äntligen, efter nästan ett år här, börjar Göteborg kännas som hemma.                                                                                                                                                                      
Och vi avslutar inlägget med en bild på min nya frisyr! En lite längre page med lång gardinlugg och jag är så himla nöjd. Jag har en frisyr! I långt hår. Det var många år sedan det. Frisören var så himla noga också, verkligen duktig, och nu känns håret så mycket tjockare och friskare. Bra spontanbeslut trots allt. Brukar ju vara så med spontana grejer.                                                                                                                                                                                                                                       Jag tänker göra en liten haul och visa vad jag köpte om några dagar eller så, för sånt är ju lite kul! Kram så länge!                                                                                                                                                                          
vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Det där verkar vara en helt perfekt ledig dag! Kan verkligen tycka att det är så skönt att bara spendera en hel dag med mig själv ibland och bara skrutta eller göra exakt vad jag känner för :)

Upp