VÅRENS FÖRSTA DAG

Vårens första dag var kanske för flera veckor sedan men sen blev det vinter och grått och trist igen - men nu är ju solen tillbaka så varje dag känns som den första vårdagen på något sätt pga. inte bortskämda med sol i den här stan så att säga. Solen strålade iallafall idag med och oj vad det gör mycket. Jag vaknade dåligt och tabletterna gör mig trött men tar mig till skolan trots att det inte känns bra i kroppen på morgonen och det är stort bara det. 
 
Jag hade examination i musikteori som kändes ok och sen övade jag lite dans och matchade danssalen lite för bra.
 
Tänk vad fina salar jag får vistas i varje dag. Det är svårt att se det just nu men någonstans är jag ändå gald och tacksam åt att jag får hålla på med det jag älskar allra mest på en daglig basis. Det är ändå få förunnat.
 
Efter skolan behövde jag vara ensam och carpa sol så jag slog två flugor i en smäll och åkte till Botaniska där det är så vackert nu med alla vårlökar och allt ljus.
 
Jag klättrade upp på bergshällen och satt och läste en stund i solen och mådde för en gångs skull väldigt bra i mitt eget sällskap - det var fint. Jag köpte även en doftpelargonstickling att plantera till min växtsamling jag har i rummet. Det är mest fröer i jord just nu, men det är så kul och givande att se när det växer!
 
Påväg hem köpte jag med gullig glass, titta bara!
 
Och åt detta (rester från helgen när Oskar var här<3) i sängen framför dokumentärserien om Madelein McCann på Netflix. Gillar brottsdokumentärer för tillfället (eller har gjort sedan i somras egentligen) och blev så intresserad när jag såg att denna serie fanns. Hela grejen kring hennes försvinnande är så otroligt hemsk men samtidigt spännande och förvirrande. Jag är halvvägs igenom så jag får se vad resten av avsnitten avslöjar.
 
Och nu äter jag tidigare nämnda glass och tar det lugnt. Ska kolla lite mer på dokumentären, läsa lite, och sen ska jag försöka somna tidigt. Kvällen har känts orolig men det är skönt med en vecka då en slutar relativt tidigt varje dag så en kan göra annat än skola, typ sånt som är bra för själen och som en blir glad av, och allt det innan solen gått ned. Lapa dagsljus är ett måste när en annars är instängd på skolan hela dagarna. 
 
Godnatt hörrni, sov gott!
vardag | |
Upp