NÄÄS I 74 BILDER

Hej! Mysinlägg kommer här! Natten mellan onsdag och torsdag åkte jag till Nääs igen, denna gång med Jessan och Daniel, för att carpa höstlov och ta det lugnt. Så himla fina människor att åka iväg med också, och det var skrattfest typ hela dygnet. Här kommer det i bilder!
 
Först och främst: en serie bilder på Emilia och Daniel som åker tåg och tycker om varandra väldigt mycket.
 
Plus en bild på mig där jag tyckas matcha flaskan och baskern. Att det har blivit poppis igen är väldigt kul, brukade ha det jämt när jag var sådär en 12 år.
  
Så kom vi fram till Nääs Fabriker, något kallare ute och jag var något varmare klädd än förra gången jag och Jessan var där.
 
Hur mysigt att bara åka iväg på hotell för att bara vara i ett dygn och inte ha några måsten?
 
Jessans Iphone X kom till användning en del, här under kuddkrig och annat.
 
Efter lite häng på rummet tog vi oss till byggnaden bredvid för att spana möbler och inredning. Jag passar in här ganska så jättebra om jag får säga det själv. Smått obehaglig pga halloween-vecka med.
 
Vill bo här.
 
The aftermath. Daniel rapade jättegögt och Jessan fick med våra reaktioner på bild.  
 
Sen åt vi varsin pokébowl till lunch och ni vet ju hur mycket jag gillar det!
 
Sen tog vi oss till badhuset i några timmar. De hade tänt eldstaden, vi kunde sitta ute i våra morgonrockar, bada i badtunna, jag läste bok i bastun med utsikt över sjön och till slut tog jag mig även ett dopp i sjön trpts pisskallt.
 
Twinning.
 
Mitt favoritpar! <3
 
Förstår ni hur mysigt att sitta här när det blev mörkt. Väldigt mysigt, ja.
  
Sen duschade vi länge och fixade oss sedan inför middagen. Älskar denna klänning från Samsoe som blev inköpt lite sent på säsongen för att hinna användas i sommar, men nu så!  
 
Trerätters i restaurangen och jag åt steambun med portabello till förrätt. 
 
Vackraste leendet som finns.
 
100% seriösa när vi är på restaurang med.
 
Sen kom varmrätten in. De åt räklangos och jag åt nån slags ungsbakad persiljerot med nån mouse, gröna blad, svamp och sås. Jag vet inte riktigt var det var helt ärligt men gott var det i alla fall.
 
Och så efterätterna såklart:
 
Vi kunde inte bestämma oss så vi beställde in 3 att dela på. En hallonmousse med citronsorbet, en chokladmousse med morotsglass och timjanolja, och slutligen brioche med vaniljpannacotta och hjortron. Må inte låta så gott allt det där, men det var det! Bra avslut på bra kväll och dag.
 
Vi vaknade upp till dimma över sjön.
 
Sen åt sociala gänget frukostbuffé i mängder.
 
Sen checkade vi ut, lämnade in vårt bagage och gick på en promenad vid sjön i väntan på vår buss. Första stoppet blev bryggan. Åh, det är så fint vid Nääs. Tyst och stilla, plus att allt doftar gott inom hela området och det spelas lugn musik.  
 
Plockar fram mitt inre barn och trampar på smällbär... Kallade ni dem också så?
 
Daniel gjorde detsamma typ.
 
<3
 
Avslutar med photoshoot á la Jessan. Det var allt från ett väldigt mysigt och roligt dyn på Nääs. Så fint att vi kan umgås alla tre såhär!
 
 
vardag | |
Upp