VÄLKOMMEN HEM ASTRID

Sorry för långt uppehåll på ca. en och en halv vecka men har haft så himla mycket i huvudet och massa saker att göra. Men! Nu är jag nog back on track med en väldigt rolig grej att berätta. Jag välkomnar Astrid till bloggen och till sitt nya hem!
 
Hur vacker är hon inte? Jag har saknat att ha en katt så de senaste veckorna. Det har känts så tomt. Jag har letat lite katter på FB, men för en vecka sedan skickade mamma en annons på Blocket som hon skickade till mig och där var hon! Jag kontaktade ägaren och åkte och hämtade henne vid 12 igår. Ägaren sa att hon brukade vara blyg, men hon kom fram till mig direkt och var hur go som helst. Det kändes lite konstigt att köpet gick så fort, det är ju ett litet liv liksom, men hon får det bättre nu tänker jag!
 
Numera heter hon Astrid, då hon inte verkade reagera på sitt tidigare namn som var Bella, och det är alltid bättre att ha med ett S i ett kattnamn så hon lyssnar bättre. Hon är en busig ragdoll på bara 2 år. Att ha en så ung katt är lite ovant, jag är ju van vid en gammal tant som mest sover liksom. Jag och Astrid åkte taxi hem hit och sedan dess har hon utforskat vår lilla lägenhet.
 
Första timmen gick hon runt såhär, med öppen mun, som om hon var förvånad. Så himla roligt och gulligt. Lite rädd var hon i början dock men nu är hon stencool. Som om hon bott här mycket längre. 
 
Hon är redan väldigt gosig, älskar sällskap och verkar tycka om att leka väldigt mycket. Hon hoppar runt här hemma, supernyfiken, och älskar att titta ut genom fönstret. En liten tuffing är hon med då hon redan morrar mot dörren när det går någon utanför som inte ska vara där enligt henne haha. Men annars är hon så cool, lägger sig direkt och sover på sängen, och känner sig så självklart trygg här. Det är så fint att se. Det känns så sjukt det här. Jag har en liten pälskling här hemma igen och jag är så obeskrivligt lycklig över just det. Ett djur gör så mycket för en och hon kommer få så mycket kärlek. Min Astrid.
 
Alltså titta bara. Hon är så himla vacker och så himla mysig. Alldeles tjock och fluffig päls, men hon verkar inte håra av sig så mycket alls vilket är väldigt skönt. Plus är att hon inte väckte mig imorse heller utan sov lika länge som jag. Idag är jag faktiskt hemma från skolan. Dels för att jag mår ganska kasst, dels för hennes skull för att hon inte ska behöva vara ensam såhär i början. Jag missar dessutom bara 2 lektioner idag så det är ändå ok. Måste lära mig att psykisk ohälsa också är skäl nog att stanna hemma, inte bara fysisk sjuka. Nu ska jag försöka få Astrid att äta lite mer och sen ska vi busa och gosa hela dagen. Det är vad jag behöver. Kram!
 
vardag | |
#1 - - Lisa:

Men gud så söt katt, helt underbar :) Hur kan man vilja sälja en sådan söt kisse. Men som du säger, hon har det bättre nu :)

Upp