BULLBAK OCH MUSIKALREP

Hösthelg at its finest. Jag är fortfarande halvsjuk och börjar acceptera att det nog kommer vara såhär nu framöver ett tag. Jag mår även lite halvkasst psykiskt igen och jag tror det beror på mörkret. Det här med årstidsdepression är ju ändå en grej för väldigt många, och jag antar att jag är extra känslig osv. Men! Jag har redan tagit tag i det och bokat läkartid, klapp på axeln för det.
 
Gjort mysiga grejer i helgen dock! Som sagt sett musikal x2, myst massa med Felicia och börjat läsa ny bok.
 
 
I lördags kväll invigde jag och Hampus även min ugn med att baka bullar och missade därmed kanelbullens dag med ynka 24 timmar, men bullarna smakar ju inte sämre för det. Ugnen har bara plats för 6 bullar åt gången dock så det tog sin tid haha.
 
Hur fina? Åh.
 
I söndags tog jag tåget till Alingsås för att repa med AMTS. Det är en förening i Alingsås där Jessan ska regissera en förkortad version av Grease i höst under deras 25-års jubileum, och jag är med som hennes regiassistent.Jessan har varit med i föreningen i en massa massa år, och nu har hon dragit med mig också! Föreställningen kommer bestå av massa små musikalsjok och har premiär i november. Grease öppnar upp första akten och är även det första AMTS satte upp för 25 år sedan, så det känns superkul att få göra just det. Repet gick jättebra och det är så himla kul! Vi körde karaktärsimprovisation, och sen satte ensemblen 2 genomdrag på rad trots att det bara var tredje repet - hur bra? Så roligt att se! Efter det var jag dock helt slut och låg i sängen och läste hela kvällen för att sedan somna vid 22. Jag vet inte hur ni funkar, men för mig är det väldigt tidigt. Känns som det kommer bli likadant ikväll faktiskt, är supertrött nu med. Dagen har bestått av stepplektion, dugga i musikteori och gehör (kändes väldigt lugnt), kör, sångövning och grupprep med musikalnumret vi gör just nu. Under eftermiddagen åkte vi i skolans styrelse iväg till Göteborgsoperan för att ha möte där - coolt! Gillar den miljön, på sådana möten. Strukturerat och tydligt. Jag tror dert är så jag kommer behöva göra livet lite för att orka detta mörker i höst och vinter - göra en tydlig struktur av min vardag och hålla mig till den. Godnatt fina!
 
vardag | |
Upp