JOBBHELG

Hej hörrni! Hoppas allt är fint och bra med er. Med mig är det sådär, mår lite konstigt och mina skruvar i benet har börjat krångla lite extra men annars rullar det på. Nästa vecka är det examinationer i skolan men det känns relativt lugnt inför det den här gången. Vi har även en uppgift i teatern som jag har suttit med nu där vi ska kopiera en scen och karaktärens rörelsemönster ur en film - mycket roligt. Skådespelaren ska även vara lik en själv. Jag valde en scen med Elle Fanning ur Maleficent och får alltså spela en naiv prinsessa, lite roligt sådär. 
 
I helgen jobbade jag både lördag och söndag, två ganska lugna dagar på cafet. Jag fick bakat lite, mysiga fikastunder och bara gå och småplocka. Lägga upp massa fin mat. Jag blir så lugn i själen av att åka ut till ön och få vara där i några timmar, alldeles vid havet. Jag har sån tur som hittat denna arbetsplats där en verkligen känner sig uppskattad också. Det är helt otroligt egentligen. Vi peppar varandra, pratar om riktiga saker och finns där. Det är fint.
 
Idyllen. I söndags var även Liv och Joel och hälsade på för både mat och fika - hur mysigt? Jag älskar att så många av mina vänner ger sig ut till ön och får se den de med! 
 
Nu ska jag gå till Jessan för filmmys. Känns som det är evigheter sedan vi sågs fast vi går i samma klass, men jag saknar henne. Kram!
 
 
vardag | |
Upp