KARPAR HELG

Alltså, det här har blivit någon form av helgblogg för tillfället. Men det är typ bara då jag gör spännande saker känns det som, för mig iallafall. Men ni kanske vill se hur en dag på PAS är, vad vi gör och så? I sånna fall löser jag det!
 
Även den här helgen har varit superfin iaf, och spenderats med några av mina bästa personer. Tänkte stolpa upp allt jag hunnit med:
 
 
  • Ätit mysig middag med Jessan i fredags på Beijing8 trots att vi var väldit ofräscha efter 3 danslektioner den dagen, men vad spelar det för roll. Softbuns och nudelsallad, mums.
  • Kollat Minions-filmen med henne och Hampus och massa snacks hemma hos henne senare den kvällen.
  • Lyckats ta en hyffsad sovmorgon i lördags.
 
  • Ätit detta till frukost/brunch, i sängen och allt. Lyx. Jag har börjat äta frukost vi mitt matbord varje morgon då jag mår väldigt bra av den rutinen, även om det är lite omständigare, och då känns det sådär mysigt att faktiskt ibland äta i sängen också.
  • Lyckats sova 3 timmar på dagen bara sådär.
  • Läsa ut Jurtjyrkogården - läs den!!
  • Spelat in röst&tal-examinationen. Sjukt stelt och bland det pinsammaste jag gjort. Den innefattar bland annat att spela in en mening med en sexig reklamröst. Vad är det för skola jag går på egentligen?
  • Klippa bakgrund till min interpretationsexamination (långt ord). Jag ska sjunga från Last Five Years och är väldigt taggad!
  • Bakat egen pizza med fikon, nötter, ruccola, honung osv i min lilla ugn.
  • Gått en kort promenad i det sjukt fina höst-Göteborg. Ville inte gå för långt i lördags dock då benet börjat göra väldigt ont runt skruvarna...
  • Klippt min sångexamination som jag efter vad som känns som flera hundra genomlyssningar nu har accepterat får duga.
  • Spontant åkt med Jessan till Frölunda Torg vid 20 på kvällen och känt oss lite äventyrliga pga detta. Radarparet ute på natten sådär. Vi köpte iaf tacos och åt det hos henne framför Halv Åtta hos mig. Saknat det programmet - ska börja kolla igen.
 
  • Så idag började jag och Hampus vår söndag med att gå på filmfrukost på Bio-Roy. Ett väldigt kul koncept tycker jag. En äter helt enkelt frukost som de serverar och tittar på bio på morgonen. Vi såg Jokern och herre min skapare vilken film. Och vilken rollprestation. Om han inte får en Oscar för det här så vet jag inte vad. En väldigt gripande och obehaglig film, men oj så bra. Ni måste se den, det finns inga ursäkter!
  • Vi kom ut från biografen och hade hela dagen framför oss - tänk vad ovanligt, det brukar ju alltid vara kväll då en går på bio annars. Vi tog spårvagnen till Botaniska Trädgården och kollade på karparna i dammen. Karpe helg.
  • Vi åt lunch på deras lilla restaurang och kunde till och med sitta ute - vilken grej.
  • Vi tog en runda i Slottsskogen för att kolla på djuren. Vi såg bland annat älgar och blev lite amazed. Det var väldigt skönt att få vara ute några timmar, det händer alltför sällan i min vardag.
  • Vi fikade på Espresso House, där en alltid tycks hamna, och handlade mat en snabbis.
  • Nu har jag städat lägenheten...
  • OCH tvättat all min tvätt. Wow.
 
  • Och har nu ätit nachos och hemgjord guacamole i mina nya fina skålar med massa ljus tända och bara tagit det lugnt.
Nu är jag lite halvtrött och ska väl snart sova. Imorgon börjar höstens examinationsvecka vilken känns helt ok till viss del, och kasst på samma gång. Mycket pga benet som börjat göra så ont, speciellt då jag dansar. Men jag tar mig igenom veckan så får vi se hur det går helt enkelt. På fredag åker jag till Örebro och tar ett välförtjänt höstlov. Orimligt taggad på det och att få komma hem några dagar, det ger lugn i själen. Kram!
 
vardag | |
Upp