BLOMSTERFLICKA

Åh, idag var mamma och jag på Blomsterlandet efter skolan. Ni kanske tycker det låter aaaastråkigt men för lilla mig som fullkomligt älskar blommor och allt vad det innebär är det heaven att åka till alla typer av ställen där de säljer växter. På Blomsterlandet såg jag skönheterna på bilderna ovan, och blev lite småkär, så jag kände att jag var tvungen att dela dem med er. Jag som inte ens gillar gerbera egentligen, men de här var superstora och alldeles krusade och ja, jag blev lycklig, okej. 
 
Som jag kan sakna att stå i blomsterbutik ibland... Speciellt nu på våren då alla löväxter och tulpaner står på menyn. För er som inte vet det så hoppade jag av gymnasiet mitt första år, av olika anledningar, mest pga. att jag var en brutal prestationprinsessa (som Therese Lindgren så fint uttrycker det<3) och för att allt helt enkelt blev för stressigt, med för mycket press. Det gjorde att jag under ett halvår, då jag var sysslolös (låter skumt, men när jag inte gick i skolan alls alltså), fick vara i en blomsterbutik och lära mig att binda buketter och göra arrangemang ochsåvidare. Om ni vill kan jag göra ett inlägg med bilder på sånt jag gjorde då, tror jag har ganska mycket att visa ändå, om det vore roligt liksom? Iallafall, det där med blommor har alltid varit min grej på något sätt. Jag har alltid älskat att gå ute om somrarna och plocka hem stora buntar blommor och kvistar och gräs som jag sedan suttit och bundit i trädgården och som mamma sendan har fått ta hand om. Och under min grundskoletid gick jag alltid upp supertidigt på skolavslutningsmorgonen för att plocka varsin bukett till mina lärare, bara för att det kändes mer personligt så. Jag har helt enkelt alltid gillat de där växande sakerna. Så att efter allt kaos för lite mer än två år sedan få komma till något sådant som en florist var fantastiskt. Att jag inte ville bli florist visste jag redan, det var mer av ett intresse, men det var så skönt att bara få göra ingenting och skapa i levande material i några månader, och verkligen hinna fundera över vad jag skulle göra därefter. Därför kommer nog det här med blommor alltid ha en extra stor plats i mitt hjärta, och just därför var den där gerberan viktig att föreviga. <3
 
annat | |
Upp