LAPA SOL

Idag stålade solen och jag var ledig (för andra dagen i rad till och med!). Det innebar att jag tog sovmorgon och åt smoothiebowl till frulle, som sig bör.
 
Sedan dess har jag gjort en massa, om än oproduktiva, saker, exakt så som det ska vara. Allt för att hålla sig sysselsatt. Jag har: cyklat, köpt en massa bär, ätit nämnda bär på en filt på en gräsmatta i stadsparken, bränt mig (skräll), lyssnat på P3 dokumentärer, löst sudoku i överflöd, bytt solplats till gården utanför mammas lägenhet, läst, bränt mig ännu mer, varit ganska nere, tränat en timme, duschat länge, kladdat på ansiktsmask från Lush (<3), redigerat tonvis med bilder och kollat massa youtube. Det var nog hele dagen. Läget i livet är väldigt ostabilt just nu av personliga anledningar som jag tar upp om jag känner för det eller anser att jag har behovet att ta upp någon dag. Men det resulterar iallafall i att tomma dagar utan innehåll skrämmer mig en hel del just nu, så som det är med ångestfyllda perioder. Nu ligger dock två dagar jobb framför mig innan jag är ledig igen. Inte så betungande förvisso, men jag ska vara i förrådet där jag inte varit innan, och börjar redan 06:15. Ojoj! Inte blir det bättre av att den jag ska gå bredvid nu i veckan frågade min chef om jag verkligen behövde komma dit med ett bekymrat tonfall, som om det hela var väldigt jobbigt, medan jag stod bredvid och hörde alltsammans. Men det löser sig - hur svårt kan det vara? Slutar redan 15 också, lyx! Nu måste jag sova för att orka med den tidiga morgontimmen som väntar, natti. 
 
vardag | |
Upp