STHLM CITY

Igår skulle det regna och vara mulet och ha sig så vi tog på oss långbyxor och drog in till innerstan. Att himmlen sedan sprack upp i sol och det blev fruktansvärt kvalmigt och varmt var ju inget vi visste då.
 
Stockholm är bra vackert. Lite väl stressigt dock och jag kan faktiskt konstatera att flytten till Götet känns väldigt väldigt bra som sagt.
 
Vid lunch, mitt i rushen, bestämde vi oss till slut för poké bowls och gick till ett ställe vid Mood-gallerian.
 
Väldigt vacker mat som vi åt i Kungsträdgården bredvid en klass på klassresa. Spännande att kunna iakta en klass 6 sådär, en känner så väl igen sig. Och längtar inte alls tillbaka. Maten var himla god dock, en massa anti-inflammatoriskt i min vegetariska variant med tofu som författarna till boken jag läser - Food Pharmacy´s - hade nickat godkännande.
 
Mätta gick vi genom Gamla Stan i en solig huvudstad.
 
Från ett ställe till ett annat. Efter lite shopping på söder som var bra mycket lugnare än city gick vi till ett thaiställe Lovisa ville till - Koh Phangan hette det, som ön. Därinne var det discolights, färger överallt, najs musik. En kul miljö, väldigt speciell!
 
I väntan på bord tog vi varsin drink, och sen fick vi plats i en så kallad bungalow där vi fick sitta och äta som i en egen liten hydda!
 
Under middagen kunde en även höra åska och oväder ibland, som på en riktig tropisk ö.
 
Mm kort med blixt. Gick inte att få till en bra bild annars dock. Jag åt iallafall en jättegod riswok med cashewnötter, russin, ananas och mango. Älskar frukt i mat, allt utom banan.
 
Fiskar fanns det med. Vilket ställe?
 
Mot kvällen tog vi oss tillbaka till Tyresö för att vila, jag påbörjade en ny bok (kul serie! Lagom lättläst och rolig just nu), vi använde en ny ansiktsmask från Lush vi införskaffat under dagen, Lovisa och Kajsa spelade Yatzy och sedan somnade vi! 
 
vardag | |
Upp