ME MYSELF AND I

I varannan mening klagar jag på mitt hår numera. Mitt alldeles för långa, störiga hår som inte rörts av en frisör sedan höstlovet (!) och som jag inte får klippa pga. showen. Men idag insåg jag att jag kanske gillar det ändå. Solen sken, ljuset var fint, selfie-gamet var on point och jag kände mig fin, trots håret. Okej, det ÄR för långt i nacken för min smak, men det syns ju inte på bild! Ett inlägg med selfies kommer här lastat.
 
En måste uppskatta sig själv. Och sin jättebraiga mobilkamera med för den delen. Fina jag. Tur att en hade en sån dag just idag, jag har nämligen fixat nytt pass idag med. Blev ett helt ok foto till och med, såg inte ut som en seriemördare till 100% iaf. Anledningen till varför passet behövdes är så himla rolig och jag skrattar bara jag tänker på det - förra veckan var vi ett gäng i Bjärnum som var sådär spontana som en skojar om att en borde vara ibland och bokade en resa över Kristi Himmelsfärd. Det blir bra - sol och värme! Åh, solen. Jag mår så bra av att det börjar gå mot vår nu, av att solen skiner, av att vara hemma med mamma och vara ledig, men framför allt av att jag skickade in alla ansökningar till skolorna jag ska söka inatt. Det har legat som en sten i bröstet - jag avskyr att skriva de där personliga breven hit och meritförteckningarna dit. Av oklar anledning säger hjärnan nej när det väl ska göras. Men så tog jag tag i saken och skrev alla på en kväll (natt). Lättnaden är total. Nu ska jag bara söka också, gå på audition, men ångesten som kommer med det behöver vi inte tala om just nu. Just nu är det lugnt, jag har precis badat (sista dagarna med badkar nu, send help please), ätit och ska nu kolla film. Läsa lite kanske. Kolla på Adam och Eva. Vara ledig en hel långhelg till. Det tänker vi på just nu. Kram!
 
vardag | |
Upp