BEST I TEST

I fredags kväll anordnades ett väldigt roligt evenemang på skolan! Johanna, Moa & co. hade styrt upp Bjärnums version av Bäst i Test, ni vet programmet på SVT med Babben? Så himla kul! Vi blev indelade i lag och i tisdags och onsdags efter skolan genomförde vi alla tester. Det var mååånga, vissa i grupp, andra genomförde en själv. Självklart filmades allt. Under veckan har sedan ett helt team klippt ihop alla filmer och förberett en massa inför galan som skulle hållas på fredagen i skolan då allt skulle visas. Vi blev ombedda att komma i full glam, vad det nu innebär för en själv. Vi skulle förhöja oss själva med glitter, nitar, blommor osv., en explosion av oss själva helt enkelt. Under fredagen blev jag även blomansvarig för det hela, så jag åkte i stress ut och plockade mer blommor än jag någonsin gjort, hela cykeln svämmade över av blad och gräs och blommor, samtidigt som jag tvättade, fixade mig och knappt visste vad jag hette. Jag satt på golvet i matsalen i skolan och stress-band ihop alla buketter. Över 10 st blev det! Jag band även en krans att ha i mitt hår, såklart.
 
Att all denna blomster finns på en så liten radie i lilla Bjärnum!
 
Och såhär såg jag ut! Jag blev också rekryterad till livvakt som skulle stå i entrén och se till att alla swishade 5 kr. Kul att gå in i en roll, få spela lite dryg och tuff.
 
Selfiesession yas. Läppstiftet matchade kransen och ögonen var maxade med glitter. Lite lockar i luggen också.
 
Coolaste vakten någon någonsin skådat. 
 
De hade fixat hur. mycket. som. helst. på skolan, kolla bara bilderna om ni skrollar ner (obs! läs klart allt detta först bara!). En entré genom förrådet hade ordnats fram med röd matta och en fotoram.
 
Kan vi bara diskutera Tiffhoney? Alexander kom i full drag och jag har typ aldrig sett något snyggare. Wow. llla var under kvällen helt fantstiskt fina i allmänhet och gick in för detta.
 
Christer och Lovisa! <3
 
Och mina finaste tjejor och jag!
 
Kolla denna bild. Hur vacker är inte Rebecka här?
 
Tuffast var dock dessa tre. Helt underbart fint och bra och så galet snygga.
 
Så gick solen nedåt medan folk började röra sig inåt!
 
Genom en portal av glitter kom en in till salongen där ett disco utan dess like tog plats. Allt var så absurt och abstrakt och så himla bra! Riktigt scenljus, en rökmaskin (som fick brandlarmet att gå...), podier, plus en massa rekvisita.
 
Det serverades även bål med hallon!
 
Allt var så quirky och passade inte alls ihop men på något vis gjorde det just precis det ändå!
 
En popcornkista!
 
Efter någon timme berättade Johanna att det var dags för filmvisningen och de uppställda provisoriska väggarna revs på nedräkning för att avslöja vad som dolt sig i andra halvan av rummet som vi inte kunnat se.
 
Och kolla hur fint de gjort det! Såg ut som i en filmstudio, typ Bolibompa.
 
Vi intog våra platser på läktaren, filmduken rullades ned och vi kollade på deltävling efter deltävling. Jätteroliga tävlingar, så som att få mjölet i en skål att synbart försvinna på 5 min, glida så långt som möjligt, få en hel drös stolar att lyfta från marken, spela in en musikvideo för barn osv. Oj vad dumma saker folk gjorde och sa, och de hade klippt allt himla kul med musik och grejer. En kunde bland annat se mig ramla med 18 ihopfällbara stolar i armarna och få prick allihop över mig. Snyggt där. Jag lovar, jag överlevde.
 
I programmet höll Babben som även poängsatte allt och höll i några live-tävlingar i studion. Till sin hjälp hade hon David-arna, som även hjälpt till vid alla deltävlingar. Alla gick in i karaktärer för detta, till och med kameramännen vid inspelningarna. Perks v att gå en artistutbildning!
 
Lång tid tog det, men många skratt senare hade till slut ett lag korats till vinnare. Mitt lag kom trea - pallplacering! En så lyckad kväll och ett så roligt initiativ! Tänk vad fint folk det finns i min klass. Tack!
 
 
guldkanter, vardag | |
Upp