DAGAR I GREKLAND

Alla de stunder jag inte bloggat i Grekland har ändå fastnat på bild. Många av dem iallafall. Här får ni några!
 
Poolbilder. Vi har hängt här på eftermiddagarna efter vi varit vid havet!
 
En dag testade jag en märklig sheetmask i form av små meloner en skulle fästa där "behovet fanns". Högst oklart och onödigt krångligt, men det blev en söt bild trots allt.
 
 
Tre av sex luncher har vi ätit på SouvLucky vid stranden. De har gyros i pita för 3 euro, och en vegetarisk med feta istället. Kan inte bli bättre.
 
På stranden ligger även denna helt underbara butik där vi kanske shoppade en del...
 
... och sådana här kaféer ser en överallt här. Så himla mysigt.
 
En kväll gick vi till hamnen Agia Anna som ligger intill stranden Plaka vi bor på för att äta middag. Jag fick min efterlängtade margarita och vi åt middag på stranden med fötterna i sanden, havets vågor som hördes i bakgrunden, stjärnorna ovanför, precis lagom varmt, plus en god pizza på det. Drömmigt värre.
 
Vi hittade såklart en katt och jag vill helst adoptera den. Eller alla katter här. Så sorgligt att se dem så magra och sjuka. Denna heter Åke tyckte vi och höll på att bli påkörd framför våra ögon men hann undan i sista sekund. Usch och fy. Men han verkade må bra sen. 
 
På g till stranden en morgon.
 
Och sen var vi där, i sanden. Kolla det kristallklara vattnet?
 
Och jag i en solhatt, något de flesta runt mig hatat på men som visade sig nödvändigt här för att inte bränna mig i hårbotten. Tycker den är lite gullig med, det måste erkännas.
 
Och nu till denna resas nya upptäckt: snorkling. Jag snorklade ju första gången i Karibien i julas och nu fanns det så mycket fiskar här att jag bestämde mig för att köpa ett eget set. Obehagligt var det allt i början men inte längre, och oj vad fina fiskar jag sett. Färgglada och randiga. Men jag har framför allt plockat snäckor. Åh så kul! Och det känns nästan lite meditativt där under vattnet. Så skönt. Snäckorna ska jag pyssla ihop något kul med hemma.
 
Det har blivit en och annan milkshake och iskaffe.
 
Pool eller hav, ingen vet. Svaret är dock det sistnämnda. Helt stört.
 
Semesterfräknig.
 
En drink i present från bartendern vid poolen haha.
 
Och en kväll i Naxos stad för middag efter vi varit på Mykonos. Pizza även då, vid hamnen denna gång.
 
Och fina solnedgångar i Naxos stad. Detta ställe ändå och denna semester. är så tacksam.
 
resor | |
Upp