VÄSTANÅ

Hej! Nu är jag i Gbg igen efter min tripp till Säffle och en hel arbetsdag idag. Känns som jag varit vaken i två dygn. Att först vakna i en stad, sen åka tåg i 1 h och 40 min, ut till ön och jobba direkt, för att sedan komma hem till missen jag inte sett på flera dagar nu. Jag har haft det superbra dock (och hon med, Jessan har passat henne<3). Jag och Oskar har mest bara chillat, lagat mat, haft det allmänt mysigt - och kollat nya Stranger Things, så taggad! Inte sett klart än men mkt spännande just nu.                                                                                                                                                                                               
En annan mysig sak vi sett är ju teater på Västanå! Mathilda, Oskars syster, Oscar, hennes pojkvän, och Oskar (mycket att hålla reda på där) hämtade upp mig i Karlstad efter att mamma skjutsat dit mig då jag missade tåget (tack<3). Vi handlade mat med hans föräldrar och skulle ha picknick men blev sittandes vid bilen och åt pga myggen. Sen åkte vi mot Sunne, kom till teaterladan strax innan det började och uhh vilket coolt ställe det är. Teatern är alltså byggd i en jättestor lada där allt sceneri är av trä, riktigt häftigt. I ladan finns även en utställning med kostymer från föreställningar de satt upp tidigare somrar. De har främst satt upp historier av Selma Lagerlöf, men även folksägner, och allt andas Värmland. Det dansas halling, folkmusik spelas av fruktansvärt duktiga musiker och kostymen är otrolig. Musiken är dessutom egenkomponerad för föreställningen. Allt är så genomarbetat och känns så genuint. De har lyckats skapa något helt eget och berättartekniken är så annorlunda. Det är häftigt att se!
 
Oskar får fotocred för dessa bilder, så fina! I år spelades Eddan, en föreställning om asatron och dess sägner med gudar och jättar och allt däremellan. Den jag och Oskar var och såg förra året var bättre rent berättarmässigt tycker jag, den hade en tydligare handling och Eddan var lite för rörigt, men upplevelsen i sig är så häftig så för min del gjorde det inget! Är helt blown away utav en av skådespelarna också, Hanna Kulle. Helt otrolig. Det var hon iofs förra året med.                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                                                                      Nu är jag väldigt trött så tänkte kolla på lite mer Stranger Things och sedan somna bredvid Felicia. Imorgon ska jag träna, sen kommer Alicia, Alexandra och Love ut till jobbet och äter på eftermiddagen, det blir mysigt! Kram och godnatt!                                                                                                                                                                                                                                                        
vardag | |
Upp