JOBBVECKA 24

Hej! Jag har jobbat mest hela veckan, 5 dagar i sträck iallafall, och tänkte dela den i bilder. En massa bilder på mat och kanske främst bakverk kommer här lastat. Inte så konstigt med tanke på att jag jobbar i ett kök kanske.                                                                                                                                                                         
Jag och Ida i köket som fixar varm choklad till gäster en regning dag.                                                                                                                                                                                                      
Färdigdekorerad instagramvänlig cheesecake. Att dekorera kakor kan vara det roligaste att göra på fiket, det är så himla kreativt.                                                                                                                                                                                                                   
Varje dag får en äta vad en vill från menyn med, så lyxigt. Det här har jag ätit nästan hela veckan - vår megastora halloumiburgare, mums.                                                                                                                                                                                       
Emrika och jag skötte fikets instagram en morgon med resulterande bild. Mitt första deltagande i ett instagraminlägg någonsin, meget coolt osv.                                                                                                                                                                       
 Ännu mer bakverk, midsommar denna vecka i all ära!                                                                                                                                                                        
Drömmen att hitta massa valmo som växte fritt på ön och ännu mer dröm att få plocka vackra blommor på arbetstid...                                                                                                                                                                                
....till dukningen inför ett födelsedagsfirande på 20 personer.                                                                                                                                                                            
Jag har som alla andra i personalen ätit stora mängder glass under veckan, och även blandat till denna av bärsaft och sorbet som inte står på menyn - personalförmån haha.                                                                                                                                                                                         
 Bra selfieljus i glasscafét.                                                                                                                                                                             
Och det jag kanske är nöjdast med som jag åstadkom igår - denna väldigt vackra kaka. Citron och blåbär. Jobbigt att ställa in i kylen sen utan att få smaka... Nu är jag ledig måndag och tisdag men ikväll ska jag till ön ändå för kick-off med hela gänget för att bada badtunna och åka bastuflotte och äta middag - hur fint låter inte det? Det var en vecka på Vrångö för min del, kram!                                                                                                                                                                                           
vardag | |
Upp