KÖPT I GREKLAND

När jag var i Grekland köpte jag så himla mycket fint och sen tog jag så himla fina bilder på det när jag kom hem men så blev det ingenting med någonting när datorn pajjade och de har bara funnits på min mobil, oanvända. Dumt tycker jag och vi kör en Grekland-haul en månad för sent istället!
 
Dessa var jag på jakt efter hela resan, men väldigt lätt att hitta var det faktsikt visade det sig. En choker och en fotlänk av snäckor, väldigt somrigt och fint. Hittade även ett par örhängen som knappt syns på bilden men det är genomskinliga stjärnor som jag kände mig lite gulligt cool i. 
 
Inne i Naxos stad fanns en väldigt mysig butik med oljor, kryddor, tvålar, you name it, så köpte med en vacker blå tvål som nu hänger i sitt snöre ovanför handfatet här hemma.
 
Mest använda grej jag köpte på hela resan tror jag - en mugg. Köpt i en liten butik i Naxos stad som hon som gör dessa hade. Det är en ergonomisk kopp som är formad efter handen, så en fick köpa antingen för höger hand eller vänster. Så himla mysig och jag älskar den. Dricker te ur ca jämt. Mamma köpte en likadan och gillar den inte då den blir väldigt varm att hålla i, men jag dricker alltid mitt te lite halvvarmt/ljumet så för mig är det inga problem. Om inte annat kan en ha den som vas, glas, tandborstmugg osv.
 
Jag vill så gärna ha en tavelvägg när jag skaffar den där framtida lägenheten med flera meter i takhöjd, och på den tavelväggen ska denna karta över Naxos få sitta, bland annat. Den var så fin, och platsen var så fin, så jag vill minnas den. Tavlan är nog tänkt för barn egentligen, att färglägga, men vad gör det? Jag hittade även ett väldigt vackert kort som fick följa med hem.
 
Självklart shoppade jag taxfree också. Dr. Lipp Nipple Balm använder jag nu varje dag och jag känner att denna lilla tub kommer rädda mina läppar nu i höst och vinter. Otrolig produkt egentligen, går att ha till det mesta! Sen köpte jag äntligen Clarins Water Lip Stain som jag tänkt köpa så länge, i oranget fick det bli. Så himla bra produkt den med. Den är pigmenterad till tusen men känns knappt på läpparna, som vatten som torkar in, och håller sen superlänge. Tummen upp!
 
Inne i Naxos stad hittade vi även en butik som bara sålde kläder i alla tänkbara färger och mönster gjorda av siden, och jag kunde inte motstå denna byxdress. Den är det skönaste plagget i min garderob nu, alla kategorier, och går utmärkt att ha på sig även i höst med en polo under till ett par sneakers typ.
 
Min älsklinggrej från taxfreen - Löwengrips Whipped Cream. En dagcreme berikad med vitamin C som doftar sött som tuggummi och lämnar ett pärlemorskimmer på huden. Det kan ju låta avskräckande, men det ser alldeles sådär lagom glowy och hälsosamt ut. Älskar konsistensen med, verkligen som grädde, och den smälter in i huden.
 
Den obligatoriska magneten jag köper på alla resor jag är på.
 
Och så lite ätbart. Oliver såklart, en flaska olivolja, och en petflaska lokalproducerat rödvin för endast 4€ som blir spännande att öppna någon dag...
 
Favvogrejerna jag inhandlade. En liten karaff som jag har olja i nu, och ett långt band med snäckor. Egentligen är det tänkt som ett skärp, och det kan jag ju ha det till i sommar, men just nu hänger det på väggen. Jag tycker det är så fint, blev helt förälskad. Jag gillar att göra sådana här udda upptäckter då jag är utomlands.
 
Så till sist, en mysig t-shirt med Sokrates printad på, målad av en otroligt duktig illustratör. Köpte den på Mykonos och har den titt som tätt när jag skrotar runt här hemma. Med det vinkar vi hejdå till Grekland för den här gången!
 
nya saker, resor | |
Upp