D.R.Ö.M.HELG

Alltså vilken drömhelg jag har haft. Ont i halsen konstant, ja, hemma och är sjuk nu, ja, men vad gör det? Får ändå inte dansa med halsont och haft en så mysig helg!
 
Mörkt så kass bildkvalle men i fredags efter skolan spenderade jag en massa tid framför spegeln och bara lekte med smink innan jag och Jessan åkte in till Tredje Lång i matchande outfits för att äta middag på Made in China. Vi blev rockbrudar av någon anledning men det var lite kul sådär.
 
Älskade bästa du, som jag tycker om dig! Jag hade aldrig varit där innan men åh vilket ställe. Asiatiska tapas och mkt goda drinkar. Vi beställde varsin vegetarisk avsmakningsmeny och rätterna kom in lite pö om pö sådär under kvällen. Softbuns är min nya kärlek i livet, och Jessans sedan länge. Gå dit, bara gör det.
 
Efteråt tänkte vi gå ut och dansa, piffiga som vi var, men det slutade med att vi köpte brownielängd på 7eleven, åkte hem till Jessan, kollade Love Island, maskade med varsin sheetmask och somnade till slut i soffan framför en film. Bra kväll med andra ord! 
 
På lördagen sov jag relativt länge, sen mötte jag upp Hampus och vi spenderade prick hela dagen på Liseberg, och wow vad kul det var med tanke på hur nervig jag var innan. Vi hade slagit vad om att jag skulle åka Loke och jag hade bävat inför det i över en vecka, men han fick med mig i typ allting. Vi åkte till och med Mechanica till slut, OCH den var så rolig? Vem är jag ens och vad hände med höjdskräcken haha. Dagen bjöd även på andra äventyr som att Hampus mobil blev sluten i en av köerna och det sög, men efter 24 h var problemet redan återgärdat och även han äger nu en iPhone X med svinbra kamera och jag vill också ha en, suck. Inget ont som inte har något gott med sig. Typ. Söt bild i Valkyria togs också på oss, fotogenisk som en är. 8 timmar var vi där totalt, gissa om vi var trötta efteråt? Och vad gör en inte då om inte åka på fest hos Sofia i klassen? Vi kom dit, alla var redan ganska påverkade, vi var aströtta, så den festen blev ganska kortvarig innan vi åkte hem med Jessan, men mys ändå!
 
Så blev det söndag, och jag skulle jobba ute på ön. Alltså ni hör ju vilken fin helg jag har haft. Jag fick cykla i kylanmed mössa på och allt till Saltholmen pga inställd buss så kändes sådär på morgonen, men allt vände när Emrika också gick på båten och vi insåg att vi skulle jobba ihop, wii! Dagen flöt på med lagom mycket att göra, sen missade vi båten hem så vi fikade på jobbet och jag hann knäppa en suddig bild av fiket innan vi begav oss. 
 
Nu ligger jag som sagt hemma idag med halsont som inte vill ge sig och pga risken att få hjärtmuskelinflammation om en tränar (steppar) då, vilket jag helst undviker att få, valde jag att bli sängliggandes. På kören skulle det ändå inte komma ut nån skönsång om jag öppnade munnen idag om vi säger så, och jag skulle ändå slutat efter den. Hoppas halsen mår bättre imorgon istället, kram!
 
vardag | |
Upp