2 DYGN I ÖREBRO

Först och främst: hej! Gu så längesen vi hördes här? Men pga popular demand (av min mamma) så gör jag nu ett inlägg! Jag har helt ärligt inte haft energi att skriva här på flera veckor, och även om jag kan sakna att blogga, för jag älskar ju att skriva, så har jag mest bara velat sova efter jobbet. Cafét har haft öppet och jag har jobbat mest hela tiden och det är jag väldigt tacksam för, missförstå mig inte, men det är samtidigt väldigt stressigt då vi är färre i personalen i år och då måste en dra ett tyngre lass själv. Därav astrött i övrigt och därav inget bloggande. Har dock gjort en massa kul ibland med massa fina bilder som tagits så det dyker nog upp här så småningom!
 
Nu har jag i alla fall precis varit i Örebro i lite mer än 2 dygn för att hälsa på mamma, lillebror, Winston och hänga med Alice. Jag förvånas varje gång jag kommer hem till Örebro över hur vacker staden är. Det är sånt jag inte riktigt uppskattade på samma sätt när jag bodde där. Knäppte såklart en massa bilder som vanligt, de kommer här!
 
Jag kom till Örebro i söndags kväll och det första vi gjorde var att beställa hem napolitansk pizza från en restaurang mamma och bror upptäckt här i stan - kunde inte bli bättre.
 
Måndag morgon gjorde jag en smoothiebowl till frukost innan jag gick upp på stan mot mammas jobb för att gå på promenad med henne och Winston i Stadsparken.
 
Sötnöt.
 
Vi gick genom Wadköping och det är det här jag menar - Örebro är såså vackert. 
 
Vi stannade och åt glass på ett café innan mamma gick tillbaka till jobbet igen.
 
Jag hann ta några fina bilder på vovven innan dock!
 
Och han träffade en ny kompis som var bland den gulligaste hund jag sett.
 
Sen gick jag hem mot mamma för att hämta min väska och därefter kom Alice och hämtade mig för att hänga resten av dagen och kvällen.
 
Vi tog bil till hennes familjs sommarstuga utanför Karlskoga, så himla mysigt! Inte varit där sedan vi var små, så för typ... 8, 9 år sedan minst? Sjukt hur länge vi känt varandra nu. 16 år. Hur gick det till? 
 
Stugan ligger vid en sjö så vi hängde i solstolar, badade lite, rodde i båt, och hängde med Alice familj som också var där. Tycker om dem så mycket. <3
 
Tessie var med också såklart!
 
Och här ligger jag och bränner mig, hejja.
 
Senare åkte vi hem till Alice, vrålhungriga, och hetslagade halloumiburgare, åt framför Youtube och sen spenderade vi kvällen i soffan med att prata. Jag gick hem mitt i natten och lyckades få tag på en Voi (som var så svårt i Örebro, typ alla var urladdade). Himla mysig dag och mysig vän. <3
 
Örebro by night. 
 
Igår var jag och gymmade med min lillebror Anton på morgonen vid 8? Jag är ledig i 5 dagar efter en skitstressig period och så går jag ändå upp vid 7 varje morgon haha. Jag hade bett honom om hjälp med övningar som jag kan göra iaf, då han sedan några år tillbaka varit otroligt träningsintresserad (och han är numera SÅ tränad själv?). Han ska även börja träningsprogrammet på Örebro Universitet till hösten - grattis till det! Så jag hänkade med honom till hans gym och gick därifrån 1 1/2 timme senare, helt slut i armarna och med en massa ny kunskap! Bra med syskon det där!
 
Sen solade jag en stund, brände mig såklart, innan jag och mamma åkte till Kumla för att kolla till hennes kontor där och sedan fika på Kumla Sjöpark - som var så otroligt vackert. Kunde inte ta in att en sådan allmän plats fanns på riktigt! 
 
Det är en stor byggnadsstruktur vid vatten på andra sidan där det finns växthus, orangerier, restaurang och fik samt en gigantisk, blommande trädgård. Just trädgården var det som häpnade mig.
 
Först fikade vi dock såklart haha. Gullig uppläggning! Och jag tog en bild på mig själv pga denna bild:
 
Exakt ett år sedan på dagen, samma klänning, kortare hår, mer fräknar och i väntan på båten vid ett fik på Santorini, Grekland. Vi var alltså påväg till Naxos, en av de mest fantastiska platser jag besökt. Tänk vad annorlunda allt var då, och vad mycket som förändrats med världen sedan dess. Vi skulle åkt till Grekland i sommar med men självklart gör vi inte det. Det får vänta tills läget blir mycket stabilare.
 
Inne på Kumla Sjöpark kan man nästan låtsas att man är utomlands dock! Inte för att det behövs med den plötsliga värme som nu beslutat sig för att slå till över Sverige.
 
Häftig staty på taket!
 
Men alltså, denna trädgård? De har dessutom bara jobbat med den i 6 år. Det borde inte vara möjligt att få något såhär vackert att växa tillsammans på så kort tid.
 
Solrosor. <3
 
Lyckan att man kunde plocka och äta amerikanska blåbär där.
 
Nej, det var så vackert. Parken ärt änkt att symbolisera de fyra elementen. De hade dessutom ett växthus med bara basilika. Ni kan ju tänka er hur gott det doftade härinne:
 
Det var vårt besök på Kumla Sjöpark det! Därefter åkte vi till Kvinnersta och PJ Design för att kolla inredning och äta glass och jag tog inga bilder (va?). Därefter åkte vi till min favoritmatbutik på denna jord - Ica Maxi Eurostop i Örebro (och ja, det är lite märkligt att jag har en sådan förkärlek för en matbutik), köpte ostar och åkte hem för att sova middag efter denna högst krävande dag innan vi kollade skräckfilm till ostbricka senare på kvällen. Det har jag bild på!
 
Imorse vaknade jag, sa hejdå till mamma, åt frukost ute på mammas balkong och packade ihop mina saker.
 
Mammas balkong är så fin nu, och allt växer så fruktansvärt bra. Wow.
 
Vid 11:07 gick mitt tåg så jag tog mig till resecentrum och nu sitter jag här på tåget, påväg till Götet igen. Jag jobbar i helgen, fre-sön, och sen börjar skolan igen på måndag. Hur konstigt är inte det? Jag har inte gått i fysisk skola sedan i början av mars? Nu kommer vi dessutom till nya lokaler som ser så fantastiska och luftiga ut så man kan vara taggad bara av det. Lite läskigt känns det dock för att detta är sista året och sedan är jag klar. Musikalartist på pappret. Och vad händer sen? Men det är en skön känsla också. Första gången i hela mitt liv som jag inte kommer gå i skolan. Det är även med glädje och fruktan som jag ser fram emot dansen igen. Fan vad kul att dansa med andra i en danssal igen, om ni ursäktar svordomen. Träningsvärken lär ju ta kål på en första veckan bara, men det går ju över. Mitt ben kommer ju börja göra sådär olidligt ont igen dock och jag kommer börja halta igen vilket inte alls känns kul. Sången är också lite skräckblandad förtjusning att komma tillbaka till. Jag har knappt övat då jag är inne i en period då jag tycker att jag inte kan nånting och är sämst. Jag får ångest av det helt ärligt vilket är jättetråkigt. Jag hoppas det släpper. Sen är ju hela branschen död nu med så det känns ju också sådär men samtidigt skönt att ha ett år kvar i skolan då. Ni hör ju, det är med väldigt blandade känslor jag kommer tillbaka till skolan, och så får det vara. Man får ta det som det kommer helt enkelt.
 
Vad skönt det var att skriva lite igen, precis som jag alltid känner efter att jag varit borta ett tag haha. Men det var verkligen det! Nu ska jag halvsova retsen av resan och lyssna på Beyoncés senaste släppa album till Lion King som är så fruktansvärt bra, tips! Kram!
 
vardag | |
Upp