THE LAST WALK

Hej igen. Nu kommer ett i följden av flera inlägg då jag precis kom hem till Örebro för att vara här en vecka över jul. Och jag tenderar att blogga när jag är här, men aldrig annars, så nu kommer väl antagligen all uppdatering av mitt liv som inte dokumenterats här de senaste månaderna. I mitt senaste inlägg skrev jag om min operation som sedan blev uppskjuten en vecka, så innan det passade jag på att dra ihop ett gäng med vänner för att gå en promenad - som jag valde att kalla The Last Walk, smått ironiskt - runt Delsjön. Så förra helgen tog jag, Rachelle, Jessan, Pao, Love och Lovisa på oss våra ut-på-tur-kläder med ryggsäckar packade med ved och korv och började traska längs med den en mil långa stigen runt Stora Delsjön.
 
Gänget för dagen minus Rachelle som agerade kameraman.
 
Och Rachelle!
 
Love hade tipsat om var vi skulle gå och det var verkligen så himla fint.
 
Halvvägs stannade vi och grillade. Korv med bröd, marshmallows och pinnbröd - jag hade gjort deg kvällen innan. Plus varm choklad såklart!
 
Jag har införskaffat en overall från Beyond Retro som jag är himla nöjd med och den var självklart på när en ska ut och gå. Jag trodde jag skulle få väldigt ont i benen under dagen också men det fick jag lyckligtvis inte! Så skönt att gå 18000 steg såhär innan jag inte skulle kunna gå på promenader alls på ett tag. 
 
Fina! Och så vacker miljö. Det var kul att spendera en dag med så nära vänner innan operation och allt vad det innebar. En väldigt mysig dag allt som allt.
 
Nu är jag som sagt hemma i Örebro. Jag opererades i tisdags och har väl sällan varit så rädd som den morgonen, men det kan vi ta i ett annat inlägg. Efter operationen bodde jag hos Jessan och Daniel i några dagar eftersom jag hoppade på kryckor och hade väldigt ont, men nu kan jag redan gå och sov hemma i min lägeneht inatt med Pao innan mamma kom och hämtade mig idag under eftermiddagen för att åka till Örebro och fira jul. Astrid är också med hit, men hon får bo på mammas kontor då det inte skulle funka med mammas hund att ha henne här. Kontoret är dock en lägenhet som är större än min så hon har det bra där, och var förvånansvärt lugn hela bilresan hit. Min fina. 
 
Jag ska vara i Örebro i en vecka ungefär och det känns väldigt skönt. Jag behöver det just nu. Det har varit några mentalt väldigt intensiva veckor med människor i min närhet som krävt mycket utöver att jag själv egentligen inte heller orkat. Det är en tid nu när många tycks må dåligt och det är förståeligt men inte mindre tufft för det. Så jag ska vara här och bara ta det lugnt. Stärka upp benet igen, vänta på att svullnaden går ned, för att sedan ta bort stygnen den 29e. Inför operationen behövde jag dock tvätta mig med det bakteriedödande medlet Descutan 3 gånger på 24 timmar vilket såklart är väldigt uttorkande, och det verkar inte min hud ha gillat alls. Igår började eksem sprida sig på magen, och i skrivande stund har jag röda utslag på precis hela kroppen förutom på fötterna och händerna och det kliar så mycket att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Antagligen blev det nån sorts allergisk reaktion av medlet eller så blev jag bara väldigt torr, men jag har aldrig varit med om nått liknande. Den tejp jag har haft kring höger knä (som ju är inflammerat) för att stärka upp och stödja var jag även allergisk mot (?) så runt hela benet har jag ett brett rött märke där tejpen suttit, och även det kliar massor. Jag har köpt kortisonkräm och hoppas att det hjälper. Det känns ju inte som att jag kan ha mer otur nu, men då kan det ju bara vända och bli bättre tänker jag. Och med de orden ska jag försöka sova, önska mig lycka till haha. Godnatt. <3
 
vardag | |
Upp