HelloFresh - ETT FÖRSTA INTRYCK

Igår kom som sagt min första matkasse från HelloFresh - som Linas Matkasse men ett annat företag helt enkelt. Och jag är så orimligt taggad på detta, men jag ÄLSKAR ju att laga mat också. Jag lockades av den här kassen, dels pga välkomsterbjudandet som var 25% på de första betställningarna eller nått sånt, men mest för att jag själv kan se recepten som kommer komma innan och välja mellan några olika. Det minimerar ju risken för att jag skulle få hem nått jag inte gillar väldigt mycket tänkte jag!
 
Leveransen var smidig samtidigt som den inte alls var det. Den skulle komma söndag under eftermiddagen eller kvällen och vid 15 fick jag ett sms om att maten snart skulle vara hos mig, men sen kom den inte förens 19:30 ändå. Men huvudsaken är att den kom öht känner jag haha. Allt kom i en stor låda med alla recept på stora kort där en även kan se bilder på hur en ska göra med väldigt enkla instruktioner till. Inte en massa onödigt krångel alltså.  Och matvarorna är uppdelade i papperspåsar efter vilken rätt ingredienserna är till, så en följer färgen på lappen på påsen och hittar samma färg på ett recept. Alla kylvaror som är extra känsliga låg även i en separat kylpåse för att hålla sig fräscha, väldigt bra. Det kanske alltid är såhär genomtänkt och smidigt med sånna här matkassar, men jag har inget att jämföra med så jag blev imponerad iallafall!
 
Sen fick jag bokstavligt talat trycka in allt i min pyttelilla kyl som jag intelligent nog hade fyllt dagen innan med massa annat. Men får jag handla på Ica Focus vid Korsvägen så blir det lätt så...
 
Nu ska jag komma till saken för jag testade ett recept idag till middag. En så kallad vegetarisk Sloppy Joe (en burgare utan burgare, så bara röror i) med mozarella och sallad. Jag gör a.l.d.r.i.g. hamburgare hemma. Jag äter typ inte hamburgare över huvud taget om jag inte är på Max ju, så det kändes lite lyxigt och ovant att göra hemma på något sätt.
 
Receptet var busenkelt och det var så skönt när jag kom hem efter skolan, lagom trött, och bara ville ha mat. En skulle steka lök och champinjoner med kryddor som kom i små söta påsar, för att sedan låta det puttra med svarta bönor, krossade tomater, ketchup, och ja, det var nog det.
 
Det blev nått sånt här.
 
Sen skulle en fixa grönsakerna som hörde till lite snabbt och värma brioche-bröden i ugnen. Tyckte de såg så tråkiga ut där i sin påse när de kom men uj så goda de var. 
 
Nu gick jag händelserna i förväg - såhär blev det! Tada! Det var 1. SÅ GOTT. 2. Väldigt enkelt att göra. 3. Det gick snabbt. 4. Det blev inte bara över till en matlåda, utan även en massa sallad, ost och bönröra kvar som i sig blir en jättabra matlåda det med tänker jag. Bönröran är ju nästan som en väldigt matig gryta, perfekt att ta med till skolan innan dansklass. På bilden har jag utökat middagen med lite extra salla pga. food-preppade ju gärnet igår och gjorde en kålsallad med morot och selleri i vinägrette som jag kommer äta till ca. allt den här veckan. Och en supergod dressing också som jag måste tipsa om. Tahini, citronsaft, vitlök, vatten, en näve örter + salt och peppar, mixa, klart. Den såg sådär ut när jag gjorde den igår men den blev så himla god. Lättare att få i sig salladen då, plus att dressingen i sig bara innehåller snälla saker för kroppen. Food Pharmacy, ni är bäst.
 
Nu är klockan strax efter 21 och jag är redan svintrött så jag ska faktiskt sova nu. Vad händer med mitt sovschema? Men det är väl bra egentligen. Imorgon väntar 6 timmar dans eller nått sånt så sömn behövs, helst i överflöd. Kram och godnatt.
 
vardag | |
Upp