FEBRUARIHELG

Det är så magiskt väder, ahhh. Man blir så glad. Det blir även mina palettblad i lägenheten, som varit blekt deppiga i månader. Men nu! växer de så det knakar i sina vanliga, djupa färger. Sånt gillar vi.
 
Jag carpade den här helgen till max och spendera massa tid ute, lapandes all D-vitamin en kan få såhär års.
 
Eller ja, i lördags pluggade jag matte 6 timmar i sträck, från morgon till eftermiddag, tills jag tröttnade (INGEN kan fokusera så länge) och åkte till Fiskebäck med boken jag läser just nu i ena handen och en termos med te i den andra. "Ett system så magifikt att det bländar" heter den och den är så vacker - vackert skriven, vackra, ärliga karaktärer och helt enkelt bara en bra porträttering av vår samtid och att leva som ung under sina 20+ år. Läste nån timme på en klippa och var tacksam över att bo så nära havet. 
 
Att vi badade här för några veckor sedan. Usch vad kallt!
 
På kvällen kollade jag mello hos Rachelle och tyckte mest det inte var så bra, men mello hör ändå till på något vis - plus att några av mina favoritdansare i Sverige är husdansare i år. 
 
Så blev det söndag och jag åkte kollektivt ut till Spinneriet i Lindome (dvs. jag bytte buss 3 gånger och det tog nästan 1,5 timme, men det är det värt!). Jag älskar denna plats. Det är en så vacker gammal fabrik som andas så mycket historia (och alla rum har ett sjukt bra ljusinsläpp och just så vill jag att en framtida lägenhet ska vara också).
 
Det första jag gjorde var att gå till Lilla Spinneriet, restaurangen bredvid fabriken, för att äta lunch. De har varit så smarta under pandemin - ordnat med ordentliga förhållningsregel (som de var supernoga med att alla följde) och ordnat en särskild meny för take-away-kasse varje helg. 
 
Vackra plats.
 
Och jag på en toalett med ranunklar.
 
Det läter så lööjligt men till och med deras råkost är god. Alltså verkligen jättegod. Jag vet inte vad de gör, men det känns som om de masserar vitkålen och morötterna? Får testas.
 
Detaljer som matchade mina nya koboltblå byxor.
 
Och maten såklart! Jag beställde in den vagateriska - chevrérisotto med semitorkade tomater, smörstekt blomkål och mozzarella. Orimligt gott. De är så bra på smaker.
 
Ny miljö (nästan lika vacker som havet), samma bok.
 
Sen strosade jag runt lite bland butikerna inne i fabriken. Inspiration deluxe. Skulle kunna gå runt i de här lokalerna om de så var tomma.
 
Drömlampa.
 
Alltså.<3
 
 
Till slut mitt favoritrum. Jag måste spela in en dansvideo här. Få försöka få till det. Så sinnessjukt vackert. 
 
Hade lyckats färgkoda precis alla plagg jag hade på mig med spacet också, som av en (undermedveten?) slump.
 
Resten av söndagen spenderade jag med att hjälpa Love att flytta och sen fick jag somna bredvid Pao. Allt som allt en bra helg! 
 
vardag | |
Upp