MY YEAR IN MUSIC

Åh vad jag gillar årssummeringen Spotify bjussar på varje år, så kul! Här kan ni se vad jag har lyssnat på, med länkar och allt. Jag lär mig.
 
Jag började året med att lyssna på introt till musikalen 'Into The Woods'. Så fint med tanke på att jag ska vara med och sätta upp den i vår, men så random pga visste inte det då?
 
Min mest spelade artist var alt-J. Det förvånar mig inte ett dugg för de är ca bästa någonsin. Jag är en periodare när det gäller musik och snöar in mig på specifika band eller artister hela tiden, och då lyssnar jag inte på något annat under en tid. Men alt-J har följt med hela året verkligen, non-stop. Twenty One Pilots är också uppe på listan och krigar, vilket känns jättekul för jag totalt älskar dem. Det går inte riktigt att förklara musiken, så in och lyssna med er! 'Vessel' är helt klart deras bästa album, ett tips sådär.
 
Okej, kastar motvilligt in den här bilden pga skäms typ, för vad i? Hur gick det till? Jag kan helt ärligt inte förklara för jag förstår det inte själv.
 
Jag kärade ner mig totalt i Loic när han var med i Eurovision med den här låten, men... 29 ggr på en dag?! Var tvungen att göra en snabb uträkning här. Låten är 2 minuter och 52 sekunder. Detta gånger 29 innebär att jag lyssnade på låten i 1 & 1/2 timme på en dag dagen. 88. minuter. av. samma. låt. Va?
 
Detta är tydligen mina mest spelade genrer även fast de knappt säger mig någonting. Så himla definierade men samtidigt otroligt oklara?
 
Jag tycker ändå sommaren får stå för hur mitt musikår sett ut allra mest. I juni-juli upptäckte jag M.I.A, typ världens coolaste människa. Och man blir så pepp av musiken! Var även och såg Loreen live i somras och efter det kan vi väl säga att jag var fast. Hon är idag antagligen en av mina största musikaliska förebilder. Massa kärlek till henne. <3
 
35 tusen minuter musik och 1367 låtar i år! Känns ändå ganska lite med tanke på att jag knappt går ett steg utan hörlurarna i öronen. Fast det är ändå 7% av året. Det är lite fint ändå, att låta det jag älskar mest faktiskt få ta plats.
 
musik | |
Upp