EN MASSA BLOMMOR OCH EN PÅSKMARKNAD

 
Igår var jag och mamma i Wadköping en sväng, och alltså, vem kan låta bli att älska den platsen trots mulet väder igår? Mitt sommarjobb för två år sedan var förlagt där och vi kan ju snacka om sommaridyll. Eller, idyll överhuvudtaget! Som vanligt på alla marknader i Wadköping så köpte vi inget, det är väl mer känslan av att gå runt där bland alla stånd och kika på grejer som är mysig. Plus att det finns ganska många gulliga småbutiker i Wadköping numera som en kan springa runt i!
 
I Stadsparken är det just nu öppet i växthuset också, så en kan gå in och kika på alla fina vårlökar som blommar några veckor tidigare än ute och få upp sina vårfeels. Och det är ju ingen överraskning att jag diggar blommor direkt, så den lilla traditionen att ta sig dit gillar jag väldigt mycket. De har byggt upp ett helt landskap, om än ganska litet, men med bara en massa vårblomster! Varning för en mindre bildbomb.
 
Idag, måndag, har jag inte gjort ett dyft faktiskt. Förklaringen stavas påsklov, något som känns jättekonstigt, hade ju sportlov för bara tre veckor sedan? Menmen, min ledighet har gjort att jag idag endast tittat på serier (aka Degrassi) och youtube (aka catchat upp på Therese Lindgrens videos) samt ätit frukost hela dagen. Bokstavligt talat, frukost till frukost, yoghurt och macka till lunch, alltså frukost, flingor och mjölk till middag, frukost det med. Sånt en kan göra när en är ledig, och mat som mat känner jag. Nu, sådär lagom sent som jag alltid kommer igång med saker, ska jag sätta mig och försöka skriva lite på uppsatsen om revolutionen, något jag försökt med hela dagen och lyckats prokrastinera bort duktig som en är. Tackochlov att den blev förlängd till på fredag säger jag bara. Plus att en helt ledig dag behövs ibland, gör så himeeeela mycket saker jämt så att andas emellanåt är också skönt. Godnatt!
 
vardag | |
Upp