OCH LIVENIGHT SOM HELHET

Vårt slutprojekt för vår tid på Rytmus Örebro blev verkligen en så himla fin kväll. Utöver min egna akt var jag med på flera stycken till, liksom de flesta andra av mina klasskamrater var med på varandras akter, så mycket fläng mellan de två olika scenerna blev det, och visst var en dötrött efter några timmar, men det var så värt det för vi hade så kul. Vi startade redan vid 15 med fina Hay Soe´s akt och efter det rullade schemat på fram till 23:00 när Tomas akt avslutade kvällen med säckpipa och hela baletten. Alla var så fina, kvällen var så fin, ljussättningen var fin, alltihop vara bara allmänt fint. Fint är mitt favoritord om ni inte märkt det tidigare. Det kändes som om hela klassen steppade upp sig ett steg och lyfte kvällen. Jag knäppte självklart en hel del bilder under de timmar vi höll på också - dokumentation är viktigt!
 
Den ena scenen, Kulti, några timmar innan allt drog igång. Älskar symmetrin.
 
Hur fin ljussättning hade inte Miranda under sin akt? Hon var förövrigt toppklass som Henrik i Bonusfamiljen skulle sagt.
 
Anledningen till att jag ville vara på den övre scenen, Multi, under min egen akt var egentligen enbart pga. rökmaskinen. Under alla akter där vällde röken fram över scenen. Så effektfullt ändå. 
 
Agnes sjöng om sista kvällen med gänget och även fast vi har två månader i skolan kvar så var detta på sätt och vis den sista kvällen, för aldrig mer kommer vi stå på scen ihop på detta sätt. Det är ändå något vi gjort i nästan tre års tid. Lite vemodigt känns det. 
 
Alltså Vincent, stöttande klasskompis som står längst fram ändå. <3
 
Älskar denna bild - levnadsgladare kille än Hay Soe får en leta efter med ljus och lykta tror jag, framför allt bakom pianot eller på scen över huvud taget. 
 
Och så kanske kvällens roligaste bild. Sista låten hade klingat ut i vilken Calle hade spelat säckpipa i kilt och knästrumpor och allt som hör det där till. Alla i klassen fick varsin cazzo som det spelades flitigt på en stund in på roddningen. En timme tog det att plocka isär scenerna och köra tillbaka alla instrument till skolan, och så var LiveNight över. 
 
Jag såg ut såhär under kvällen + mina trogna Vans på fötterna. Bestämmelsen i klassen var svart klädsel för att alla skulle matcha, och jag valde att ha det även på min egen akt. Jag totalt älskade sminkningen som tog en evighet av pilljobb för att få ihop. En massa silverglitter i håret hade jag också men det ville inte synas på bild. Att Mike utropade "glitter!" när han såg mig gjorde det dock så värt det. Finaste finaste. 
 
Här är han förresten - Mike. Jag älskar denna bild från min akt så den får avsluta detta inlägg. Cred till Katarina. Det här var en kväll jag sent kommer glömma. Att stå på scen är det jag vill göra - oavsett vad.
 
guldkanter, musik | |
Upp