JULDAGAR

Min julhelg var fin! Jag och Josef bakade julgodis (julmust-kola!! och jättekladdig fudge) och jag handlade mina sista klappar till Josefs päron. Själva julafton hördes vi ju på men det var fint det med. Lagade massa vegetarisk mat och bara hälften blev bra. Någon dag ska jag lyckas med mitt vegetariska julbord dock. I mellandagarna har jag varit hos Josef, klappat Felicia som tillfälligt residerar där medan jag har jullov. Jag och pojken har mest spelat "Life is Strange" numero 2 som kom i höstas. Vill spela klart, helst nu! Men dit hann vi inte med, en viss person (moí) blir lite för trött och orkar inte mer där runt tolvslaget. Då vill jag mest bara sova. Vi har dock gjort annat med, som att hinna med släktjul på juldagen med ena halvan av Josefs släkt, aka. 25 pers. hemma hos hans morföräldrar i Rangeltorp. Grötlunch och fika och klappöppning och allsång. Fint med musiker i familjen. 
 
Och nu har jag jobbat 2 dagar på sjukhuset. Such throwback till i somras att komma dit. När jag gick därifrån kändes det fel att ha på sig en tjock jacka och halsduk, senast jag gick från jobbet hade jag shorts och linne liksom. Hela stället skrek sommarminnen och p3-dokumentärer som jag lyssnade konstant på där på USÖ. Jag har dock jobbat avdelning nu, mellan 06:45 och 13 både onsdag och torsdag. Skönt att sluta så tidigt! Det har även varit extremt (och lite tröttsamt) lugnt såhär i mellandagarna. Mellandagarna innebär som sig bör även rea och därmed lite smått och gott i shoppingväg som fått följa med hem. En blus, hudvård mm. Den största shoppingen sker dock imorgon då jag och mamma ska till Stockholm tidigt tidigt, se på musikal, äta gott, bo över på hotell, och, ja, shoppa järnet. Så himla mysigt. Jag vill hitta en lång, beige rock, en fin grå halsduk, en mössa som faktiskt passar och en massa grejor på Lush-rean, ja tack! På tal om Lush fick jag en badbomb och en badolja av Alice när jag var hos henne ikväll för lite middag och hundgos med Tessie, hennes fyrbente vän. Så himla glad, från ingenstans sådär. Alice är saknad nere i Bjärnum. <3 Nu ska jag törna in, imorgon väntar huvudstaden. 
 
vardag | |
Upp