MKT HUNDAR

Jag har fått träffa abnormt mycket hundar i min lilla vardag för att vara standard den senaste veckan. Häromkvällen var jag hemma hos barndomsvännen Alice - mys att ses innan jag far min kos ned mot skåneland - och hon har skaffat sig en liten pälsbeklädd vän vid namn Tessie som fortfarande skulle betecknas som en valp och hon är så väldigt fin.
 
Åh. Har nog inte riktigt varit någon hundmänniska innan, mest för att jag aldrig träffat hundar kanske. Katter har varit mer min grej, men då har jag alltid alltid haft katt ju. På tal om katter följer min skönhet Felicia med mig ned till Skåne. Det känns skönt på något vis, att veta att jag inte kommer vara helt ensam typ. Hon har ju hängt med mig sedan jag var drygt 7 år gammal och hon känns som hemma. I övrigt går det väl framåt med flytten antar jag. Jag målar stolar med Josef, har precis börjat packa ned allt gammalt som ska med och allt nytt (vilket är en del, och idag ska vi antagligen ut och köpa all elektronik. Dammsugare, elvisp och blender for life yes. Men det behövs, även om det absolut inte är den roligaste utgiften. Skulle hellre lägga hela summan på finfina saker från Nice inne på Marieberg eller CE inne i stan, men ickesanicke. Sedan har jag handlat massor där med, det ska inte glömmas. Jag tror det kommer bli så fint i mitt lilla hem! Jag tycker ju det här med inredning är såsåså roligt. Jag har ju inte fått en planlösning - "det är ju bara en etta, ett rum osv." - vilket känns lite konstig, så när vi rullar ned med flyttlasset den 9 augusti med alla grejer ser jag den för första gången utan att veta någonting. 40 kvm dock, ganska stort för en etta. Ni får ha en fin dag nu finaste ni, så ska jag väcka den där pojkvännen som ligger bredvid och sover, och sen får vi se vad den här dagen bjuder på. Idag har vi varit tillsammans i 3 månader också - relativt kort tid, ja, men den där tiden går samtidigt så väldigt fort. xoxo
 
vardag | |
Upp