AUDITIONDAG NR. 1

Igår åkte vi hela långa dagen till Gbg, blev upphämtade av Love på centralen (<3), bosatte oss i hans familjs lägenhet (jag och Nathalie), handlade auditionmat och somnade alldeles för sent för att sedan sova jättedåligt och vakna vid 06 för att infinna oss på PAS vid halv åtta imorse för audition! Där mötte vi även upp stora delar av klassen som alla skulle söka. Sedan dess har dagen bestått av uppvärmning, information, dramaprov, sångprov och dansprov, både i balett och jazz. Det gick helt ok under hela dagen, dansen var supersuper rolig och allt var väldigt givande. Jag har dock varit meget trött under hela dagen, och haft grov ångest. Det var en sån dag idag liksom. Men jag tog mig igenom den och vi var klara med proven vid 16!
 
Då gick klassen ut på jakt efter restaurang och mat i väntan på resultaten som skulle publiceras på skolans hemsida någon timme efter - om vilka som skulle gå vidare till dag 2, alltså imorgon.
 
Love, klassens mkt patriotiske göteborgare, tog oss till Hagabions Bar där det var jättemysigt och jättehippt och jättegöteborg. Bara vegetarisk mat på menyn också - det gillas!
 
Husman ändå. <3 Jag och Oskar fick söndagsfeeling och lagade köttbullar, potatismos och brunsås i helgen, och det kan ha varit det bästa jag ätit i Bjärnum. Nu vill jag äta dylikt varje dag helst, typ som detta.
 
Körsbärsblommor och vår!
 
Och så fick vi resultaten med, där på restaurangen. Och alla tre gick vidare - både jag, Nathalie och Love! Bästa. Åh, det är en fin känsla ändå. Nu ska vi infinna oss på skolan igen tidigt tidigt imorgon bitti!
 
Ikväll har vi övat, dansat, sjungit, monologat, åkt spårvagn genom ett fint Göteborg som det är väldigt konstigt och sorgligt att vara i för mig av olika anledningar. Menmen, nu äter vi Ben&Jerry´s, dricker cola och kollar film för att snart somna. Vi bestämde oss för att titta på Harry Potter och jag och Nathalie började gråta där och då haha. Åh vad trötta, i hela kroppen och huvudet och själen. Godnatt. <3
 
vardag | |
Upp