RÖTT VITT OCH BLÅTT

Repveckor i all ära men en har inte tid för mycket annat och gu vad trött jag är, konstant. Jäspningar på repeat, godis konsumeras i överflöd för att orka, allt detta trots att jag har bättre sömnvanor nu än annars. Jag vaknar vid 7, börjar morgonen med balett på skolan en halvtimme senare, och sen repar vi hela dagen till 21 då en traskar hemmåt för att somna vid 22:30. Aldrig har jag somnat innan elva på vardagarna under de senaste åren? 
 
Musikalerna just vår halvklass gör är dock rätt tunga och det bidrar nog till att jag är så trött. Det är jobbiga ämnen att behandla, diskutera och ta upp över huvud taget i både Cabaret och American Idiot. Nödvändigt dock, och viktigt! Jag blir nästan lite nere dock, främst av att spela Joanie. Det är svinkul, missförstå mig inte, men det tar en massa på krafterna. Jag vet inte, jag är lite nere hela jag just nu. Bra att vara i showperiod då på sätt och vis, det händer saker prick hela tiden och det behövs, tråkigt nog.
 
Bilder från rep med American Idiot! Plus plank vi målat denna vecka som ska användas i musikalen. En massa målande av rekvisita just nu! Vi kanaliserade våra inre graffitikonstnärer i massa färg från början som ni kan se men då det blev för skrikigt och helt enkelt fel enligt regissören målade vi om dem igår kväll i en något mer amerikansk tappning lol. Så häftig musikal att få göra det här!
 
Just nu sitter jag med blekning i håret. Joanie ska ha kritvitt hår, vi får väl se om jag lyckas åstadkomma det. Vad gör en inte för rollen. Lite silvershampoo i det just nu väldigt gula så!
 
vardag | |
Upp