MR CAKE

Efter examinationsveckans första avslutade dag beslutade jag, Liv och Jessan oss för att ta en välförtjänt fika på Mr Cake. Som jag velat gå hit sedan det öppnade, men det är på riktigt alltid så lång kö för att ens komma in när jag åkt förbi med bussen att den ringlar sig längs med gatan utanför. Men nu var det måndag eftermiddag och knappt något folk, så det blev det vår tur att få testa allt det där fantastiska jag hade förstått att de hade i sin monter.
 
Beslutsångesten var brutal när vi väl kom dit för precis allt såg såå gott ut. Bullar, munkar, bakverk, cheesecake, tårtor. Jag har dock sett massa bilder på deras tårtor på sociala medier osv sedan de öppnade så ville verkligen testa en sån pga ser så fin ut. Jag och Liv tog till slut varsin tårtbit från olika tårtor så vi kunde dela på de två. Smarta tjejer.
 
Hur kan en ens göra såhär fina och höga tårtor? I så många lager? De gör allt på plats i sitt eget bageri också. Ett riktigt hantverk - det är sällan jag känner så för något ätbart haha.
 
Så himla fin bild! Jessan lekte fotograf och all fotocred på tårtor och dylikt går till henne! Vi satt där länge, pratade om examinationer, skolan osv, som en gör under en examinationsvecka, innan vi tog bussen mot Beryllgatan alla tre. Tycker om er!
 
vardag | |
Upp