DAN FÖRE DOPPAREDAN

Nu har jag varit hemma i Örebro i några dagar och jag har i ärlighetens namn inte gjort så mycket pga. min tillfälliga begränsning när det kommer till att gå och röra på mig, vilket är både skönt/välbehövligt och jobbigt på samma gång. Jag är så van vid att hålla igång så mycket mer, och nu har jag nästan varit helt stilla i mer än en vecka, och bara gått några hundra steg, om ens det, per dag. Det kryper i en lite då. Jag känner mig lite nere, antagligen på grund av det, och på att det gör småont hela tiden. Eksemen är dock nästan borta, hallelujah! Tackar kortison och CeraVe. 
 
Idag har jag köpt en ny kattbur till Astrid i julklapp, sovit middag och haft en väldigt mysig kväll i soffan med mamma. Vi har tittat på scenversionen av Karl Bertil Johnssons jul, av Henrik Dorsin, och det var så fint att se något från en scen. Jag saknar att se saker live, att sitta i en publik och riktigt känna det som utspelar sig framför en. En film blir aldrig riktigt samma sak. Men i helgen är vaccinet här i Sverige så det finns ljus för scenbranschen, och jag hoppas att vi snart får tillgång till det allihopa. Att det blivit bättre mot sommaren. 
 
Jag ser det lite så - att det bara blir bättre härifrån. Vi måste fortsätta hålla restriktioner, men bara ett litet tag till, om vi gör det ordentligt. Sen, med vaccinet, kanske vi kan börja återgå till det nya normala, vad det nu är. Vi går även mot ljusare dagar nu, och bara det gör ju mycket, i alla fall för mig. Usch vad jag påverkas av mörkret. Sen kommer det även bli bättre på ett personligt plan. Mitt ben kommer läka och jag kanske slipper ha ont. Inflammationen kommer lägga sig och jag kanske får dansa som vanligt igen. Jag går ut skolan och oavsett hur läskigt det än må vara så kommer det föra med sig en frihet av att inte gå i skolan som jag faktiskt inte har känt i hela mitt liv. Jag vill bara ha ett jobb, tjäna pengar, resa mycket och långt och inte tänka så mycket ett tag. Och allt det kommer, det tror jag. 
 
Nu ska jag sova. Imorgon är det julafton. Godnatt och god jul hörrni.
 
vardag | |
Upp