MIDSOMMAR I SÄVE

Hej! Det är sent och jag är trött men tänkte göra ett litet inlägg om min midsommarafton innan jag somnar!
 
Jag började dagen med att binda min krans med blommor jag plockat i området kvällen innan. Gillar att klippa allt i lagom längd osv innan jag börjar så får jag en bra översikt. Jag tar detta på rätt stort allvar haha, men kransen är det bästa med denna högtid tycker jag. Älskar att få vara kreativ med levande material! Hur kransen blev har ni ju redan sett i inlägget innan!
 
Efter det fixade jag mig lite, bytte om och åkte in till stan med Lovisa där Love sedan hämtade oss för att åka ut till Säve. Vi skulle fira med några klasskompisar bland annat, hemma hos Alice som bor där!
 
Vi kom dit och hjälpte till att fixa det sista med maten. De hade ordnat så fint, Alice och Sofia.
 
Under tiden gjorde andra sina kransar.
 
Så fint på landet.
 
Så var det midsommarlunch med all den mat det innebär! Till efterrätt blev det hembakt jordgubbstårta!
 
Hela gänget samlat! Vi fick sitta inne pga regn trots att väderleksrapporterna sagt strålande sol. Men så var det ju också midsommar.
 
Efter lunchen började dagens första aktivitet - tipspromenad i skogen.
 
Frågorna handlade om vem som var "den bästa... blablabla" och alternativen var 3 av oss som firade tillsammans. När vi kom tillbaka till huset väntade sedan massa utmaningar för att testa vem som faktiskt var bäst på de olika grejerna - kul!
 
Tävlingsdags! Vi hann även med ett musikquiz som Sofia hade gjort innan det blev dags för middag!
 
Grillat stod på menyn.
 
Och häng på altanen när det inte regnade.
 
Det blev en hel buffé och till efterätt jordgubbar med glass. Vid 23:30 åkte vi hemåt och jag fick skjuts tillbaka av Love. Väldigt fin dag och väldigt bra styrt av värdarna som sagt!
 
vardag | |
Upp